Gå til innhold

E34 540i

///MPower
 Share

Anbefalte innlegg

det var ihvertfall ikke normalt at min spant ut førstegiret på tørra bare ved gasspådrag rett frem. Dog hendte det jo avogtil, men selvfølglig bare på et hjul. ;)

med manuellkassen spinner den i en hel masse gir. :D

Edit: hadde vært morsomt med litt flere detaljer om den faktisk er borret og fått nye kammer. Jeg så på kammer en gang i tiden, men de kostet da altså 16k for alle 4. en annen ting er jo at 4.4l motoren har både lengre slag og større boring for å nå de ekstra 0.4l. M5 (S62) motoren har vel samme blokka (?) med enda drøyere boring, og derfor bare noen få mm. mellom sylinderene. Denne har da fått spesialtoppakning for å kunne kjøre med så lite klaring mellom sylindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp at disse toppdekslene hadde magnesiumlegering, og har derfor en lei tendens til å slippe all eventuell lakk etter relativt kort tid (6mnd - 2-3 år). Så jeg håper du har gjort skikkelig grunnarbeid. :) (uten at jeg tviler på det da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ihvertfall ikke normalt at min spant ut førstegiret på tørra bare ved gasspådrag rett frem. Dog hendte det jo avogtil, men selvfølglig bare på et hjul. ;)

Edit: hadde vært morsomt med litt flere detaljer om den faktisk er borret og fått nye kammer. Jeg så på kammer en gang i tiden, men de kostet da altså 16k for alle 4. en annen ting er jo at 4.4l motoren har både lengre slag og større boring for å nå de ekstra 0.4l. M5 (S62) motoren har vel samme blokka (?) med enda drøyere boring, og derfor bare noen få mm. mellom sylinderene. Denne har da fått spesialtoppakning for å kunne kjøre med så lite klaring mellom sylindre.

okey. kan nok hende den bare spant fordi det var kald asfalt.

kassa ville virke litt i dag også. prøvde å ta en liten måling 0-100kmt/t = 7,3 sek ca på kjørecomputeren.

så blir nok bra med manuell.

skal få tatt av toppdeksla og se etter disse kammene. prøve å få tak eieren som kunne ha gjort disse endringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp at disse toppdekslene hadde magnesiumlegering, og har derfor en lei tendens til å slippe all eventuell lakk etter relativt kort tid (6mnd - 2-3 år). Så jeg håper du har gjort skikkelig grunnarbeid. :) (uten at jeg tviler på det da)

hmm, håper alugrunningen holder da. ka grunning kan man ellers bruke på disse da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey. kan nok hende den bare spant fordi det var kald asfalt.

kassa ville virke litt i dag også. prøvde å ta en liten måling 0-100kmt/t = 7,3 sek ca på kjørecomputeren.

så blir nok bra med manuell.

skal få tatt av toppdeksla og se etter disse kammene. prøve å få tak eieren som kunne ha gjort disse endringene.

e32 du hadde sa du? er vel ikke så gale med 7.3 ish 0-100 med den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva slags grunning som holder på disse. De er heldigvis ganske greie å demontere, så man får bare finne på noe annet lurt om det ikke holder.

Hvor ble de av bildene av støtfangerjusteringen? ;)

den tid den sorg hehe.

glemte jo og ta bilder, skal ut og mekke litt i helgen så får ta det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for det ;)

har da fått i motor igjen ikveld. mangler ennå svinghjul så får ikke montert kassen.

men skal lage ferdig eksos i mellomtiden.

noen bilder av ferdig installert. dekslene er ikke festet på bildene.

imos52rn6gkxevt88v8v.jpg

iyutm74x507uvveg0szp.jpg

e9h1q8eulrf087yo20i3.jpg

8jwwyo1l0yhcpvfwo0ex.jpg

pvxjpu9nu5yp0l0lgdpz.jpg

qs5kunwfgoyk8h6trc5b.jpg

pgq6b2rxru55ngtj3uzw.jpg

iursq93yaf7njocy0upm.jpg

her sees hvor mye som må tas vekk for å montere aerodynamik fronten.

0b1fcatp6b8q1nsprp9n.jpg

5lcm393m2xeb3fnr32at.jpg

fatry7z5qnkaieipqz6q.jpg

ble også fristet til og hive i mtech 2 rattet :)

17mzh7hdanzhaxqc5vfr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...