S.Hafsmo Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 det var ihvertfall ikke normalt at min spant ut førstegiret på tørra bare ved gasspådrag rett frem. Dog hendte det jo avogtil, men selvfølglig bare på et hjul. med manuellkassen spinner den i en hel masse gir. Edit: hadde vært morsomt med litt flere detaljer om den faktisk er borret og fått nye kammer. Jeg så på kammer en gang i tiden, men de kostet da altså 16k for alle 4. en annen ting er jo at 4.4l motoren har både lengre slag og større boring for å nå de ekstra 0.4l. M5 (S62) motoren har vel samme blokka (?) med enda drøyere boring, og derfor bare noen få mm. mellom sylinderene. Denne har da fått spesialtoppakning for å kunne kjøre med så lite klaring mellom sylindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 dinan hadde kammer til M60B40 motoren, disse kostet 11k for alle 4, skulle gi en effektøkning på ca 34 hk. de har også en spesial chip for automatkassa http://www.dinancars.com/shop/index.asp ... 40i#page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 11k i statene? Dinan er jo kjent for å ta betalt pr. gram for delene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 mener det var 11k rett på døra her men ser ut som de har sluttet å selge kammene, de hadde kammer for 4 mnd siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2011 Hva slags lakk brukte du på toppdekselet? Matta du de ned først, eller bare vask? brukte svart matt, de ble først rengjort med lakkfjerner, så pusset eg de litt før grunning og lakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Leste nettopp at disse toppdekslene hadde magnesiumlegering, og har derfor en lei tendens til å slippe all eventuell lakk etter relativt kort tid (6mnd - 2-3 år). Så jeg håper du har gjort skikkelig grunnarbeid. (uten at jeg tviler på det da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 det var ihvertfall ikke normalt at min spant ut førstegiret på tørra bare ved gasspådrag rett frem. Dog hendte det jo avogtil, men selvfølglig bare på et hjul. med manuellkassen spinner den i en hel masse gir. Edit: hadde vært morsomt med litt flere detaljer om den faktisk er borret og fått nye kammer. Jeg så på kammer en gang i tiden, men de kostet da altså 16k for alle 4. en annen ting er jo at 4.4l motoren har både lengre slag og større boring for å nå de ekstra 0.4l. M5 (S62) motoren har vel samme blokka (?) med enda drøyere boring, og derfor bare noen få mm. mellom sylinderene. Denne har da fått spesialtoppakning for å kunne kjøre med så lite klaring mellom sylindre. okey. kan nok hende den bare spant fordi det var kald asfalt. kassa ville virke litt i dag også. prøvde å ta en liten måling 0-100kmt/t = 7,3 sek ca på kjørecomputeren. så blir nok bra med manuell. skal få tatt av toppdeksla og se etter disse kammene. prøve å få tak eieren som kunne ha gjort disse endringene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2011 Leste nettopp at disse toppdekslene hadde magnesiumlegering, og har derfor en lei tendens til å slippe all eventuell lakk etter relativt kort tid (6mnd - 2-3 år). Så jeg håper du har gjort skikkelig grunnarbeid. (uten at jeg tviler på det da) hmm, håper alugrunningen holder da. ka grunning kan man ellers bruke på disse da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2011 det var ihvertfall ikke normalt at min spant ut førstegiret på tørra bare ved gasspådrag rett frem. Dog hendte det jo avogtil, men selvfølglig bare på et hjul. med manuellkassen spinner den i en hel masse gir. Edit: hadde vært morsomt med litt flere detaljer om den faktisk er borret og fått nye kammer. Jeg så på kammer en gang i tiden, men de kostet da altså 16k for alle 4. en annen ting er jo at 4.4l motoren har både lengre slag og større boring for å nå de ekstra 0.4l. M5 (S62) motoren har vel samme blokka (?) med enda drøyere boring, og derfor bare noen få mm. mellom sylinderene. Denne har da fått spesialtoppakning for å kunne kjøre med så lite klaring mellom sylindre. okey. kan nok hende den bare spant fordi det var kald asfalt. kassa ville virke litt i dag også. prøvde å ta en liten måling 0-100kmt/t = 7,3 sek ca på kjørecomputeren. så blir nok bra med manuell. skal få tatt av toppdeksla og se etter disse kammene. prøve å få tak eieren som kunne ha gjort disse endringene. e32 du hadde sa du? er vel ikke så gale med 7.3 ish 0-100 med den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Jeg målte også 7.3 med min med automatgir! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Aner ikke hva slags grunning som holder på disse. De er heldigvis ganske greie å demontere, så man får bare finne på noe annet lurt om det ikke holder. Hvor ble de av bildene av støtfangerjusteringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 Aner ikke hva slags grunning som holder på disse. De er heldigvis ganske greie å demontere, så man får bare finne på noe annet lurt om det ikke holder.Hvor ble de av bildene av støtfangerjusteringen? den tid den sorg hehe. glemte jo og ta bilder, skal ut og mekke litt i helgen så får ta det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerAnders Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Spennende prosjekt dette her! Ser ut som et grundig arbeid, stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2011 takker for det har da fått i motor igjen ikveld. mangler ennå svinghjul så får ikke montert kassen. men skal lage ferdig eksos i mellomtiden. noen bilder av ferdig installert. dekslene er ikke festet på bildene. her sees hvor mye som må tas vekk for å montere aerodynamik fronten. ble også fristet til og hive i mtech 2 rattet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 looking good mister! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå