///MPower Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Takker for hyggelige tilbakemeldinger Det var først veivsensor pluggen hvor leningene var kappet. Fikset dette, og da feiltente den. Så lurte vi på om muligens svinghjulet var satt på feil, så kl 2330 igår begynte vi å ta ned eksos, mellomaksel,kasse,clutch/svinghjul. Tok det av og så fort at svinghjulet var satt ett hull for mye tilvenstre iforhold til den utsparingen og tappen som sitter i veiv/svinghjul. Må ha vert litt for gira når det ble montert ja. Satte alt sammen igjen og kl 0230 fyret den fint. Men får opp feil på camsensorer og vanos pressure valve, så kubber den ut etter ca 25 sek. Så sku funnet ut ka som gir disse feilene, litt rart alle 4 camsensorer er ødelagt. Gangen på motor virker fin og ingen ulyder.
S.Hafsmo Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Gir motivasjon at det går da. Kamsensorer og vanos blir det vel en ordning på.
flonoen Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 Gratulerer med oppstart! Pleier ordne seg til slutt ja!
thorbis Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 grunnen til vanos feil er vel kanskje pga at du har trimma vanosen litt eller?
///MPower Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 tja, skal jo egentlig ikke ha noe å si vil eg tro. skal feilsøke litt idag og se om vanos faktisk får signal. fikk noen tips på m5board som er verdt å sjekke ut.
///MPower Skrevet August 9, 2012 Forfatter Skrevet August 9, 2012 da var det gjort liit igjen, fikk sjekket at det er kontakt fra ecu til camsensorer og solenoidene på vanosene. og det var det heldigvis. tok ut solenoidene på vanosene og sjekket at de åpnet/klikket, det gjorde de også. får opp en feilkode som heter 172, vanos pressure storage valve. er det mulig at denne er gåen og feks vanos ikke får nok trykk til å virke så det går utover camsensorer som får feilsignal og dermed tror ecu det er noe gale med de også. og siden den evnt ikke får nok trykk i vanossystemet så kutter den bare tenningen så det ikke skal bli varige skader evnt? for den kubber nemlig dønn akkurat som en sku slått av motor helt vanlig, tar av og til 10sek opptil 30sek. har sjekket bensintrykket og det er helt fint også.
Ghosterix Skrevet August 9, 2012 Skrevet August 9, 2012 vet ikke om du ha lest denne.. kanskje et par tips der http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/169389-vanos-pressure-storage-valve.html jeg hadde forresten en Omega 3000 for noen år siden som oppførte seg slik. Jeg byttet ECU og da ble alt i orden. kan jo være verdt å prøve hvis du fortsatt har en annen å teste med.. siden de andre tingene nå er i orden.
///MPower Skrevet August 9, 2012 Forfatter Skrevet August 9, 2012 takk for linken. har 2 hjerner som er omprogrammert, begge er prøvd og får samme koden.
Rayen Skrevet August 11, 2012 Skrevet August 11, 2012 nice og høre at du har fått startet den hvertfall det ordner seg dette no
///MPower Skrevet August 15, 2012 Forfatter Skrevet August 15, 2012 jess, digg at den går nå. et skritt nærmere. ble litt voldsom lyd med bare eisenmann bakpotten og uten katter. har bestilt meg noen 100cells racekatter i rustfritt. montere de først og se hvodan lyden blir da, hvis det blir for mye da og så blir det nok en mellompotte også i rustfritt. har dog problemer med at den får alt for mye bensin, klamper eg gassen i bunn på tomgang så bare kveler den seg noen sekunder før den fyker opp i turtall som den skal. har eg 2.5-3k rpm så fyker den rett opp med engang. det samme gjelder hvis eg skal løse den også, kveler ut og vil ikke gå på fram, og den lille turen eg har hatt med den så skjer det samme. den skyter flammer under motorbremsing i nedoverbakke, så får alt for mye bensin. ikke noe antydning til fusking på tomgang. noen som har noen tips til hva som kan gjøre dette?
///MPower Skrevet August 19, 2012 Forfatter Skrevet August 19, 2012 sliter fremdeles med bensin problemer målt på tomgang og på turtall. tomgang ca 4.3-4.4 bar turtall ca 4.6 skal jo ha 5 bar visstnok disse motorene, kjører med walbro 255lph pumpe. her er noen videoer av hvordan den oppfører seg som beskrevet i forrige post.
RogE36R Skrevet August 19, 2012 Skrevet August 19, 2012 Ingen aning ka feilen e, men fy faen så rått! Gleder meg til å se bilen på eikås:)
///MPower Skrevet August 26, 2012 Forfatter Skrevet August 26, 2012 fikk tak i et nytt manometer for å måle bensintrykket en gang til. lå på 4,6 bar på tomgang med vakuum og 4.9-5 bar under rusing. er det evnt dysene som ikke er helt gode? virker som den får for mye når eg klamper i bånn fra tomgang, svart røyk fra eksosen. skulle eg renset dysene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå