///MPower Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 hvordan gikk det. torsdag i dag ja,nei,jo,så,ehm,tja,hmm. samme greiene, så er i mitt hode meget usannsynlig at 4 stk solenoid brett. med tilsammen 16stk magnetventiler/solenoider er kaputt. så må vere noe el.greier,styring av dette som ikke fungerer. venter på en med diagnoseprog som kan kjøre tester på vanosene, så får vi se da.
Dirty Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 blir ikke veldig varmt der tanken sitter med tanke på eksosen? har du fått prøvd med en annen ECU? med tanke på vanos problemet ditt
///MPower Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 har ikke sett mer på det denne uken desverre. fikk jo sendt opp en annen ecu fra tuneren, samme greiene med den, den ble solgt videre rett etterpå. men har jo byttet og renset en del ting og tang siden da, så sikkert ikke så dumt og prøve med en annen ecu nå evnt. hadde du en ekstra btw? mener eirik snakket om det en gang. tanken står jo ikke så veldig langt unna der den org står på e34 m5, og der er den ganske nærme eksosen også. men har jo ikke vært på noe langtur akkurat så vet ikke kor varmt det evnt blir. i helgen blir det montering av el.vifter og styring av disse
Dirty Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Okei, jeg skjønner. Nei desverre solgte min til Hylle på forumet. Den ble faktisk hentet for en god time siden. sammen med motoren
///MPower Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Okei, jeg skjønner.Nei desverre solgte min til Hylle på forumet. Den ble faktisk hentet for en god time siden. sammen med motoren aha, får høre med eirik da igjen
///MPower Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 var no ute og somlet litt ikveld i verkstedet, ble mest tjatting men men. har kjøpt meg en justerbar kjølevannkontroller som er digital. det er uttak for kjølevanntemp/oljetemp/volt på den. så siden eg ikke fant noe passende sted å sette oljetempføler så fikk eg lagd et t-stykke som eg skrur i oljefilter der trykkbryter står. montert i filterhus montert 2 stk 9" vifter, skulle egentlig ha 10" men der eg bestilte fra først fikk ikke inn igjen før om 3mnd. så kimmit hadde 9" og da ble det det. holder vel i massevis det. imorgen blir det å strekke ledninger og koble opp greiene inkl styreboksen inni bil.
///MPower Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 en liten update fått gjort ferdig viftesystemet og kontrollunit, funker gjør det og hehe. koblet og klar. kontrolleren er justerbar på når den skal slå inn, digital. har et sånt fint lite oppbevaringsrom på venstre side nedenfor rattet med luke, trenger jo ikke se på den hele tiden, så den blir for det meste igjen. men kjekt og kunne se når en er og pisker litt på bane osv. volt vanntemp oljetemp har også tatt en trykktest av vanossystemet. fikk laget meg et adapter så eg kunne koble på et manometer for å måle trykket. trykket skal være mellom 100-115bar. startet opp på kald motor og hadde 110bar. lot den stå til driftstemp, fremdeles samme trykk. så vanosenheter er mest sannsynlig helt OK. samme med solenoider. mistenker nå et evnt ledningsbrudd eller ecu feil. selvom jeg har prøvd med annen ecu, men kommer jo fra samme tuner, så kan jo være feil på begge evnt.. så må få tak i pin out for alle 5 stikkene på ecu for å måle meg ut til evnt brudd. eller så er det wheel speed sensor som noen på m5board mener det kan være. men denne skal være programmert vekk i ecu. men får jo også feilkode på den på diagnose. så kan jo evnt være den. det blir jo utelukket noe hele tiden her, så får håpe listen blir mindre og at det blir orden så saker snart.
Dirty Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 har et spørsmål du kanskje kan svare på har lagd opp Sport modus knapp og diodelys til knappen knappen er koblet på pin 15 og diodelys på pin 16 men har ikke funnet om pin 15 skal ha jord eller pluss hvordan koblet du opp din ?
thorbis Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 tviler på det er ecu feil da jeg prøvde ecun jg handla av deg i en org e39 m5 nå og den funka som bare det. ingen feilcoder der...
///MPower Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 har et spørsmål du kanskje kan svare på har lagd opp Sport modus knapp og diodelys til knappen knappen er koblet på pin 15 og diodelys på pin 16 men har ikke funnet om pin 15 skal ha jord eller pluss hvordan koblet du opp din ? eg har ikke koblet opp den, er visst ikke nødvendig. men pin 15 er jordingssignal, så bryteren er bare der for å aktivere jord. så kan egentlig bare jorde pin 15 uten bryter så har du sport modus hele tiden. så trenger heller ikke og koble led lyset igrunn, det er jo bare for å se om den er aktivert.
///MPower Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 tviler på det er ecu feil da jeg prøvde ecun jg handla av deg i en org e39 m5 nå og den funka som bare det. ingen feilcoder der... aha, du har det ja, da kan vel det også utelukkes mest sannsynlig. eg har jo bare prøvd de i min bil, så kunne ikke utelukke de helt. gikk den bedre med den ecuen? noe forskjell?
thorbis Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 hakke fått prøvekjørt den enda da jg må bytte kløtsjpumpe først, mn kan si ifra når det er gjort.
Dirty Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 har et spørsmål du kanskje kan svare på har lagd opp Sport modus knapp og diodelys til knappen knappen er koblet på pin 15 og diodelys på pin 16 men har ikke funnet om pin 15 skal ha jord eller pluss hvordan koblet du opp din ? eg har ikke koblet opp den, er visst ikke nødvendig. men pin 15 er jordingssignal, så bryteren er bare der for å aktivere jord. så kan egentlig bare jorde pin 15 uten bryter så har du sport modus hele tiden. så trenger heller ikke og koble led lyset igrunn, det er jo bare for å se om den er aktivert. er jo litt kult å ha sportknapp så må ha den bedre gassrespons så er vel lurt å ha den på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå