///MPower Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 Har du sett, gromt!Gleder meg til å se denne sidelengs på Eikås i 2011! hehe eg gleder meg til å kjøre nå har eg endelig litt tid til og skru igjen, så skal i verkstedet no og se ka eg får til. kjøpte med likesågodt en hjulbuevalse da de var på tilbud hos gasolin. Godt det er fremgang! Den valsen så gøy ut, kanskje eg må låne den til 316 frempå våren? ja det går no på fram. ja det må vel gå, er det noe fart på ombyggingen din eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 jepp 4 pucket, noen sier det er fint å kjøre med andre ikke. så tar det som det kommer. om det er overdrevet vet eg ikke, no skal jo denne kjøres en del med på bane, og alle de andre clutchene på de andre bilene eg har hatt har sluret på et tidspunkt. så vil ha noe som ikke gjør det og samtidig holder når kompressor kommer en gang. Tja, jeg vet ikke hva slags moment den clutchen der tåler, men min ikke-puckede clutch tåler 800nm. Skulle tro det holder selv med kompressor. Skal du ha bilen som "daily driver"? ikke helt sikker på kor mye moment den tåler, men trykkplaten er beregnet for e39 m5, så 700+/-nm er vel rimelig å tro med den sinterlamellen. er jo ute etter noe som IKKE slurer selv med kompressor og herjing på bane osv. blir vel en daily driver ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 ikke helt sikker på kor mye moment den tåler, men trykkplaten er beregnet for e39 m5, så 700+/-nm er vel rimelig å tro med den sinterlamellen. er jo ute etter noe som IKKE slurer selv med kompressor og herjing på bane osv. blir vel en daily driver ja. Æ forstår! Blir helt sikkert bra! ser bare selv hvor plagsomt det til tider er å manøvrere på trange steder med clutchen jeg har. Dog er det jo selvfølgelig en vanesak, sikkert bare jeg som er en udugelig clutchbruker. Har ikke kjørt veldig mange km med den nye clutchen så det kommer seg vel. Vurderer og å kjøpe 850i/6 slavesylinder for å få litt mere pedalvandring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Flere bilder og opptak av lyd ønskes (når ny eksos er på plass) Dette gir inspirasjon, bra tråd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 ja det går no på fram. ja det må vel gå, er det noe fart på ombyggingen din eller?? Er nok ganske stille her i gården frem til M3'n blir solgt. Holder på med tomt og garasje om dagen Så har eg begynt å demontere understellet og skal sende det til sandblåsing i februar tenker eg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2011 ja det går no på fram. ja det må vel gå, er det noe fart på ombyggingen din eller?? Er nok ganske stille her i gården frem til M3'n blir solgt. Holder på med tomt og garasje om dagen Så har eg begynt å demontere understellet og skal sende det til sandblåsing i februar tenker eg! hmm ja 316 kommer vel til å gå bedre enn m3 tilslutt men likevel synd å selge, den er jo blitt så bra. blir bra med sandblåst understell ja. eg vurdere no og ta ut maskinen for å fikse oljelekk på et par steder samt stramme styresnekken og div nye pakninger. så slipper eg det til neste vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 Da motoren min har noen oljelekkasjer rundt om, som er trangt og komme til. Så har eg tenkt en stund på og ta ut motor. Dette ble gjort i kveld, tok 3t fra eg begynte til den stod på gulvet. eksos og girkassen ble tatt ned først, så ble ledninger frakoblet og dro den rett opp og ut. Det skal byttes noe pakninger og motor skal få seg en skikkelig vask. Motorrommet ser jo ikke ut heller, så skal få seg en vask det også. Har jo også litt slakke i styringen, så snekken skal strammes når den er så lett tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 3 timer sier du? da går det jaggu unna. Nesten som jeg kunne vurdert å gjøre det samme bare for å få rengjort skikkelig rundtomkring. Kanskje tatt en sjau av toppdeksler samtidig. Klarer du forresten se noe slittasje på startmotoren din? PS: jeg skulle ønske du hadde et bedre kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 What?? tok du av girkassen først? hvorfor?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 3 timer sier du? da går det jaggu unna. Nesten som jeg kunne vurdert å gjøre det samme bare for å få rengjort skikkelig rundtomkring. Kanskje tatt en sjau av toppdeksler samtidig. Klarer du forresten se noe slittasje på startmotoren din?PS: jeg skulle ønske du hadde et bedre kamera. jepp 3 timer. har ikke sjekket slitasje, men ser det nok når eg tar av svinghjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 What?? tok du av girkassen først? hvorfor?? tok den av ja, for da er det bare å løfte motor rett opp. og skal jo bytte svinghjul og clutch likevel, samt bytte opphengslager på mellomaksel. samt bygge ny eksos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 Hadde du gidda å ta en close-up av det coveret i bakkant av innsuget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 Hadde du gidda å ta en close-up av det coveret i bakkant av innsuget? jepp, skal huske skikkelig kamera idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 fantastisk! Ta masse bilder da, kjekt å ha når man skal skru på steder man ikke kan se ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 fikk tatt noe bedre bilder idag. her er sprekken i gummi tettkappen bak på innsuget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå