Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dæven som du har demontert! :D Blir nye pakninger og greier over alt?

Tok av innsuget på min i går, hadde sprukket på samme stedet som din. men på den bakplata, var det ingen slange som gikk til det venstre "vacuumuttaket"? Det til høyre går jo til trykkreguleringsventilen på fuelrailen, men på min var det ingenting på andre siden. Derimot hang det en vacuumslange som jeg tror skulle være der, løst i bakkant av motor. Har ikke kommet så langt at jeg har fått sjekket hvor den går.

Hos meg lå det forresten litt olje oppå noen av ventilene (sett igjennom innsugskanalen), var det noe slikt hos deg og? motoren har jo stått i 6 uker, så jeg vet ikke hvor kritisk det er , men det tyder jo på at ventiltetningene ikke holder helt tett. Har dog aldri fyllt en dråpe olje mellom skiftene, så jeg tror ikke den bruker noe.

Skrevet
Dæven som du har demontert! :D Blir nye pakninger og greier over alt?

Tok av innsuget på min i går, hadde sprukket på samme stedet som din. men på den bakplata, var det ingen slange som gikk til det venstre "vacuumuttaket"? Det til høyre går jo til trykkreguleringsventilen på fuelrailen, men på min var det ingenting på andre siden. Derimot hang det en vacuumslange som jeg tror skulle være der, løst i bakkant av motor. Har ikke kommet så langt at jeg har fått sjekket hvor den går.

Hos meg lå det forresten litt olje oppå noen av ventilene (sett igjennom innsugskanalen), var det noe slikt hos deg og? motoren har jo stått i 6 uker, så jeg vet ikke hvor kritisk det er , men det tyder jo på at ventiltetningene ikke holder helt tett. Har dog aldri fyllt en dråpe olje mellom skiftene, så jeg tror ikke den bruker noe.

det blir en del nye pakninger ja. er faktisk ikke så mye og demontere på disse maskinene, syns alt går så lett, plug n play på en måte.

har ikke tatt av noen vakuumslange på venstre siden, ikke sett noe slange der heller mener eg. går en tja 8mm slange på høyre siden til btr som du sier.

var ikke noe mer en kanskje litt oljebelegg/dritt etter 17 år i mine innsugskanaler. ikke noe fresh olje der hvertfall.

Nice :D skulle nesten ha bygd eit sånt innsug som s.hafsmo har som profilbilde ogda :P hehe

hehe ja det hadde vært saker :)

Skrevet

Kan være at det bare var bensin etter at jeg tømte fuelrailen oppi der. :oops:

får se på det når jeg kommer tilbake i garasjen. Skal og sjekke hvor den vakumslangen gikk, for hos meg var ikke den andre stussen blindet av eller noe.

Forøvrig tror jeg nok det er relativt mye arbeid å bygge om til ITB og trakter. S62 sine ITB's passer ikke overhodet om jeg har forstått det riktig. Man kan selvfølgelig sende en e-post til VAC motorsport som har bygget motoren i avataren, og spør hva de skal ha for å sende et ITB kit (om noe slikt eksisterer). ;)

Skrevet
fikk tatt noe bedre bilder idag.

her er sprekken i gummi tettkappen bak på innsuget.

nrzhazjfja8pc13h0tj1.jpg

7xk5szk7uf7gf8o7r6u5.jpg

den gummigreia og de utake på innsuge har ikke eg på min ?? var rart synest eg :P

Skrevet

Hos meg går det en slange fra den øverst til venstre og igjennom torpedoveggen. Den slangen har en "armert" del akkurat der den går inn på det dekslet.

nrzhazjfja8pc13h0tj1.jpg

Skrevet

haha, du har fått den dårlige V8'en.

Neida, jeg aner ikke hvorfor du ikke har den, men jeg ser ikke helt problemet med å ikke ha en avblendet stuss. ;)

Skrevet
Har du en tråd på E32'en Geir?

nei.. men kan sikkert få lagd en etter det har begynt å skje noen større oppgraderinger. driver bare å fikser småplukket på den som forrige eier ikke gadd.

Skrevet

fikk ikke så mye tid idag, men godt med alt som er gjort.

fikk vasket innsug, motorfester, oljefilterhuset, dyser, fuelrailen, div oljeslanger.ikke all drit som er vekke. så må gå lett over med en fille.

eeskds9yb5loio8v9a9s.jpg

5b7iejck828ll5430lt5.jpg

k8hc7nxcdpm32s022h59.jpg

56yomb3p8i3nxasreurr.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...