Gå til innhold

Får ikke vridd om nøkkelen/ E46

Heiseig
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har et problem med min E46 318i..

Her om dagen skulle jeg kjøre meg en liten tur og pluttselig fikk jeg ikke vridd om nøkkelen.

Jeg lurer da på om det er tenningslåsen som er gåen? eller om det kan være noe annet?

Grunnen til at jeg lurer litt er at i dag skulle jeg vaske bilen, og da tok jeg i nøkkelen for moro skyld og prøvde og da starta bilen pluttselig (etter ei uke uten at den starta).

Lurer på om det går ann at jeg ikke får vridd om hvis jeg har dårlig med strøm på nøkkelen? Fikk nemmelig ikke låse bilen igjen etterpå, og når jeg venta litt fikk jeg låst den. Er det en slags kobling mellom nøkkelen og starten på BMWen?

Jeg er skeptisk på dette egentlig ettersom at reservenøkkelen ikke er el-nøkkel..

Noen som har vært borte i dette?

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme greia på min utenfor en bensinstasjon, og holdt på å gå panikk da den endelig gikk rundt etter mye fram og tilbake med nøkkelen. Etter det har jeg smurt opp, og har ikke hatt problemer. Prøve å bytte sylinder, men den låsegreia for å få den ut fikk jeg ikke til :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal (min bil) dytte inn en tapp gjennom et lite hull der hvor nøkkelen går inn, så skal hele greia komme ut. Men det ble jo mest et skudd i blinde, og jeg gav opp. Egentlig skulle jeg jo ha gjort det da.

Du bør i hvertfall smøre opp nå i mellomtida. I hvertfall sprute litt 556 inn i nøkkelhullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...