hillmar Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Går under litt forskjellige navn. GS kaller det "Støttestag" og koed kaller det " Stabilisatorforbindelse"... Ser nå at de koster 350 hos gs, mot 150 hos koed. Det var større forskjell enn jeg trodde så da lønner det seg kanskje for deg å bestille derifra og heller vente litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 kylling bein, lenkestag++ kalles så mye rart at Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Ytre stabilisatorstag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Har nå fått klakke riste lyd i rattet og det klunker kraftig når jeg "pumpebremser raskt". Samme stag eller kan det være to ting. Rattakselkryss og en eller annen foring? Klunkingen er så skarp nå at jeg trodde kalpiteren var løsnet eller at bærekula var gåen, men de ble begge skiftet i fjor og bilen er knapt kjørt 5000 etter dette pga konstant trøbbel med motor/ turbo/ dyser/agr veivhusventilasjon IC osv osv osv. Lyden begynnte som en vibrasjons lyd klappring i rattet ved dumper, Nå klakker det skikkelig! Ideer om hva dette er for noe? GS blitt veldig dyre. Hvordan er Schmiedmann i forhold? Noen som har prøvd dem på slitedeler? Brukt Mekonomen på Rud i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Kan være en blanding av flere ting det egentlig. Høres nesten ut til å være både dårlig rattakselkryss og traversforinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Casterstag gir klakkelyd ved treff av små dumpler osv. Har hatt samme problem selv. Bilen gikk også rett igjennom EU kontroll med dette, da det er veldig vanskelig å se at det faktisk er slakke her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 På vei til jobben i dag ble denne lyden dramatisk verre Nå klaprer det hele tiden og det kommer også lyd ikke bare når jeg bremser, men også når jeg svinger. trodde det var løse hjulbolter en stund, men de er tighte. Bærekule etter ETT år og 5400km?? P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilkv Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2011 Følger opp med mitt eget problem, som var svake klunkelyder når man kjører over dumper og ujevnheter. Ingen lyd ved bremsing eller svingkjøring. Lyden har alltid vært svak, men har nok blitt litt mer merkbar nå utover våren. Etter hvert ble det mulig å finne ut av hvor det kom fra: Litt slark i en av leddene i stagene som går fra krengingshemmeren til hjulnavet. Forholdsvis rimelig sak, og lett å bytte. Senk hjulopphenget ned på en bukk etter å ha skrudd av hjulet og jekket opp, så det ikke blir press på staget, slik at det er lett å montere. Det er plass til en smal 16mm nøkkel (typer for sykkelreperasjon passer bra) for å hindre at kulen roterer. Husk moment. Delenr er 31351095661 og 31351095662 for begge sider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 12, 2011 Share Skrevet September 12, 2011 Jeg får et bestemt "klunk" når jeg f.eks. skal lukeparkere ( når jeg svinger fra høyre til venste og omvendt). Hva kan dette være? Høres godt både i- og utenfor bilen. Lyden kommer fra venstre foran. Bilen er en E36. Monterte justerbart senkesett i helga, så kanskje det har litt av skylden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet September 12, 2011 Share Skrevet September 12, 2011 Slik klunking kan være pga slitt bærekule eller øvre tårnlager. Tårnlageret er mindre sansynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 12, 2011 Share Skrevet September 12, 2011 Tårnlager er helt nytt. Kanskje jeg like så greit skal kjøpe nytt forstillingsett, slik at jeg vet at alt er i orden. Hvor bør jeg kjøpe fra? Edit: Fikk en kompis til å vri på rattet mens jeg kikka under der, og det er faktisk den øverste fjæra på demperen som gir etter litt og lager denne klunkelyden. Den sitter altså ikke skikkelig i spenn. Jeg har som sagt nettopp kjøpt nye originale topplagre, så skulle da tro det holdt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet September 12, 2011 Share Skrevet September 12, 2011 Hei Det er nok forspennet som er for dårlig Det samme har skjedd meg to ganger En gang med senk hvor fjærene var for korte og en gang hvor toppmutterene på øvre fjærbeinslager(altså topplagringen) ikke var strammet nok. Det gav en distinkt klirrelyd i dumper. En annen ting er at man skjeldent bytter gummien over og under fjærene. Det bør altid gjøres når bilen er mer enn 8 - 10 år Jeg handler BMW deler primært hos fire aktører. Koed og Geir Ove Lilleeng https://www.koed.dk/ Telefonnr: 63874700 Knall service, gode priser Aberet slik jeg ser det er frakt og at de ikke har "alt" på lager. ALDRI opplevd noe tull derfra! Vet noen har slit med ventetid. Schmiedmann Rud: Her spiller det ikke noen rolle hvem du prater med. Gutta kan BMW og det skjer lite feil http://schmiedmann.no/ Telefonnr: 67171819 Dritt at hovedlageret holder stengt om sommeren(deler av fellesferien), men knall priser og skikkelig god gammaldags service! GS Bildeler Dyrt, men du verden så mye deler de har på lager. Handlet der siden Gutta drev E30 34 høggeri til at de nå er blitt alt for store http://nettbutikk.gsbildeler.no/ Ett annet alternativ er AUTO TRIO Lang arfaring med BMW og Mercedes http://www.auto-trio.no/ skryter av å ha over 2000 delenr på lager til disse to merkene + Bilstein OG DET HAR DE Noe over de andre i pris, men er du registrert BMW CCN medlem eller verksted eier gir de fra ti/ femten til 20% rabatt Aldri fått en del som ikke har passet her og det de sier de har på lager legger de fram hvis du skal hente. Seriøst og greit. / Auto-Trio / Måndens tilbud Søk på siden Søk etter: Velg kategori Mercedes BMW Bilstein Utstyr Månedens tilbud September 2011. Servicedeler 20 % Du må gi beskjed om at du har sett internett tilbudet for at du skal få rabatten. Auto-Trio a/s, Caspar Storms vei 2, Postboks 123 Alnabru, 0664 Oslo Listen her er selvfølgelig sterkt farget av at jeg bor og jobber i Asker-Oslo. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå