Gå til innhold

Automatkassen slurer fra 2 til 3 gir. e34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Et lite spm. Av og til slurer kassen fra 2 til 3 gir... skjer ikke hver gang, men relativt ofte. Ellers girer den meget bra.

Er dette noe et oljeskift kan fikse? Har lest litt om noen som mener at automatkassene har havarert etter kort tid når de har foretatt oljeskift på den. Eller er det da blitt gjort noe mer enn kun oljeskift?

Bilen har forøvrig rullet 220' km.

Er dette en vanskelig jobb å gjøre selv? Har skrudd litt på bil før, men aldri skiftet olje på girkasse. Kun bytte av div. motor og understellsdeler.

Skrevet

Ok :) Får vel forhøre med med verksteder om pris... Evnt finne en diy så kan jeg gjøre det selv.

Men hvordan er det med disse havari-historiene ? Er det etter vanlig oljebytte eller er det gjort andre ting ?

Skrevet

Havari historiene er der ute.. er mange osm har flusha automat kassa si og så løsna slam rundt omkring og så at det har tetta oljekanaler og dermed havarert. Men dersom flushen blir gjort ordentlig og slikt så SKAL det gå fint :)

men sjansen er der. Noe over-rated muligens, men ja.

Skrevet

Oljebytte da tømmer de olje og fyller ny.. men flushing da renser de ut systemet... jeg ville faktisk anbefalt deg og flusha for å faktisk rense ut..... Det slammet vil bare bygge seg opp så før eller siden havarerer kassa.... Og den dagen det skjer da bygger du om til manuell!! ;)

I always lead by example! :P

Skrevet

Hmm skeptisk ang flushing utifra disse historiene... er bare en billig bil mens jeg studerer så satser på den holder noen år til. Gått ca 220' km.

Er det stor forskjellig i arbeid? Tenker da prismessig på verksted..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...