Adelsten Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Vinteren nærmer seg, og jeg har kjøpt en 09 mod E61. Lurer på hvilke erfaringer dere har med hva slags dekk som bør brukes. Bor på vestlandet med masse variert føre. Har noen her på forumet noen kommentarer?
JLED Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Piggdekk er et must spør du meg. Nokia hakkapelitta 7 eller Michelin x-ice North2 er de definitivt beste.
Adelsten Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 Har ikke hatt piggdekk på 2 år dog med et annet bilmerke, og var veldig fornøgd med det. Men nå har jeg BMW og bakhjulstrekk, litt meir usikker. Men har notert ned dekkene JLED..
stigln Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Nokian hakka r! De er piggfrie men skal være kjempe bra dekk om ikke de beste på markedet! Jeg skal ha de på min E61 ivertfall.
Saltkjelen Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Jeg kjørte med Nokian Hakkapelita RSi i 245/40 R18 på min tidl. 08 E61 520dAT og dette fungerte helt utmerket. Perfekte kjøreegenskaper og god fremkommelighet til tros for bredden på hjulene og høyden på bilen.
Adelsten Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 Var det piggfritt du hadde Saltkjelen? Var forresten en flott E61 du hadde,veldig bra med Toora felgene. Så tråden om bilen din for ei stund sida. Blir min første vinter med BMW stasjonsvogn og har en familie eg må passe på, så det blir kjøpt dekk av beste anbefalinger.
Saltkjelen Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Ja, det er helt riktig. Veldig hyggelig å høre, det var og er en fantastisk flott vogn. Har ikke sansen for piggdekk, så for mitt vedkommende hadde valget vært enkelt. Mange vil sikkert hevde at det kun er de som ferdes i Oslo som ikke trenger piggdekk, men når det er sagt så kom jeg like godt frem på hardbankede vintrer på fjellet like godt som jeg kom meg fram i Oslo. Kjør på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå