Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

So da har du 3 liters motoren med turbo og manuell kasse.

Har du berre tenkt å chippa motoren eller har du tenkt å bruke masse penger på å oppgradere ein del deler?

Skrevet

ikke tenkt å bytte masse deler. Gjerne eksos og chip og gjerne luftfilter hvis det har noe effekt? så hvis noen har noe erfaring/bilder på dette så er det bare å legge det ut.

Skrevet

Hartgetuning er det beste og du beholder garantien med det :)

Da må hele motorstyreenheten byttes så det koster vel c.a 20laken, men det er verdt det!

Skrevet

Hvor mye hest får man da? Vet noen om de har andre plasser enn i trondheim. Jeg bor i stavanger så det er langt å kjøre bare for det . Har sett på Hartge eksos den er bare helt rå. men finner ingen ting lyd klipp. lurer på hvordan det høres ut.

Skrevet

brukte åsensenteret forrige gang (320Cd) og var kjempe fornøyd. Men i forhold til Hartge eksos da?? Og hvordan er det med sports luft filter? KN filter?

Skrevet

Å kombinere skikkelig eksos, chip og luftfilter får du alltids mer effektøning enn kun chip i seg selv, med eksos og filter alene får du nokk ikke så mye effektuttak.

Skrevet

Fikk svar fra strandveien auto i trondheim at de kunne levere eksos anlegg til ca 20000penger, noen som har brukt de ? lang leverings tid ca 4-6 uker

  • 1 year later...
Skrevet

Heisann

Har en 335i som er tunet masse , kan gi deg litt tips og vink hvis du fremdeles ønsker.

I korte trekk har jeg modifisert alt av eksos og innsug.

Byttet diff med låst

Brukt en tuning boks som du kan velge maps sjøl via gasspedalen, nyere versjon kan samme gjøres mens du kjører.

Eksos , du bør få deg noen oppgraderte downpipes , gjerne uten katalysator. Resten av eksos anlegget kan du faktisk beholde originalt. Du trenger litt motstand i anlegget før turboene kicker inn. Når de så kicker inn kunne du vurdert en wastegate operert ventil som slipper eksos ut til fri etter downpipes , for eks når du gir flatt jern. Då vil du ha en stille og effektiv bil til vanlig kjøring og når du vrenger til så vil du få et rått brøl. Med denne løsningen her kan du selvsagt slå funksjonen av og på etter eget ønske og behov.

Innsug , bytt intercooleren , det er mange gode oppgraderinger der.

Filter , oppgradert filterhus med doble filter , sørg for at du får ekte kald luft inn. Mange av løsningene er åpne og lar varm luft fra motorrommet komme til filterene.

Har du manuel så oppgrader chargepipe og få deg en bra pop off. Skaff deg gjerne chargepipe med tapper til å montere dyser for vann/metanol miks system.

Med automat er det resirkulerings ventilene som må oppgraderes , her finnes det litt forskjellig men i hoved sak 2 typer. stempel ventiler og oppgraderte membran ventiler , samt det er ventiler som resirkulerer og de som dumper luften.

Skal seinere igan med motorbygg til denne , då blir det full oppgradering av innmat i motor , nye smidde stempler med litt mindre komp for å tåle høyere ladetrykk bedre. Smidde råder og hvis veiven er gammel så blir den dreid ned til å passe med nye lager.Bunnpannen får satt inn en samler , som rett og slett er noen vegger som skal bidra til at olje pickupen får olje i alle situasjoner.

Dyser er det lite en kan gjøre med , men det er i ferd med å lage en ekstra rail til denne motoren , med egen styring. men dette er for de helt ekstreme.

Samt finnes det noen oppgradert coiler , fra Oikada eller noe i den duren , koster 6000,- ca.

Siden det blir fullt motorbygg så blir turboene oppgradert , men kun innmaten .

Toppen kan portes og poleres , men om det har noe for seg vet jeg ikke. Dette er mer for de helt ekstreme.

Men det finnes lett oppgraderte topper , ligger på rundt 6000-8000 ( krever en innbytte topp)

Vann og metanol system kan også være noe å tenke på , eg vurderer det siden eg har sett hvordan toppene ser ut på disse maskinene etter en stund. Då er det snakk om oppsamling på ventilstammer og nærligende område, var ganske bedretent og dette fra en bil som har blir kjørt hardt .... men mer moderat kjøring antar jeg det ser jævligere ut.

Så fordeler med dette? kjøligere mating , høyere komp i kammer , oktan økning som er med på å konte tenningsproblem som også er noe med disse motorene. Pluss at du får reinere område rundt ventiler med vann innsprøyning.

Jepp det var det eg kom på sånn i farten. Send en melding så kan du få eposten min så kan eg sende deg mer info evt ta en prat.

Hey hå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...