Gå til innhold

Vinterbiltråden (nå 2015/2016 )


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

Snapchat-6843_zpsed50f944.jpg

Fremkommeligheten er testet og godkjent på vått gress. Det er ikke en Range Rover liksom, men etter å ha kjørt E28, W126, Senator, Granada og E30 tidligere vintre uten store problemer, tror jeg ikke jeg kommer til å slite så veldig med fremkommeligheten på denne heller :) Og skulle den vise seg å være drit, kjøper jeg Niva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags Senator snakker vi? A1, A2 eller B? Min mor samt bestefar rattet A1 2.8S med diffbrems og den var helt rå :P Senator Ben jeg vokste oppi var litt mer "E30"(morsom) på glatta, diffbrems her også. Hvordan opplevde du den?

Vet ikke om du har sett Jeremy Clarkson teste BMW X6 på gress :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags Senator snakker vi? A1, A2 eller B? Min mor samt bestefar rattet A1 2.8S med diffbrems og den var helt rå :P Senator Ben jeg vokste oppi var litt mer "E30"(morsom) på glatta, diffbrems her også. Hvordan opplevde du den?

Vet ikke om du har sett Jeremy Clarkson teste BMW X6 på gress :P

 

Senator A2 2,5i Automat uten diffbrems. Det er de slappeste 140 hestekreftene jeg noen gang har vært borti, den brukte mer bensin enn et jagerfly og fjørtårnet på ene siden revna :P Det praktiske med den, var jo at den var såpass slapp at jeg kunne nesten trø flat fjøl på snøen uten å spinne :P Den var EU-godkjent i 1,5 år, og jeg la den ut til 5000kr. På 2mnd hadde jeg ikke fått en eneste henvendelse, så da ble den høgd :) Med øks.

Den fungerte for all del greit, men jeg kommer aldri til å kjøpe en til, så lenge det finnes andre biler med sekser og bakhjulstrekk :P Monza GS/E kunne jeg kanskje vurdert, men da måtte den være ekstreemt billig og i ekstreemt god stand :P

 

Jeg er faktisk imponert over fremkommeligheten på X5en, etter å ha sett diverse innslag fra blant annet Top Gear om hvor elendige de skal være. Skru av antispinn og kjør forsiktig, så kommer den seg opp. Jeg har kommet meg opp steder der jeg har tenkt "Oi helvete, jeg skal jo ned igjen også". Og da er på en måte fremkommeligheten bra nok, vil jeg våge å påstå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...