ohmohm Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Har en e39 - 97 modell. Har vel hatt bilen nå i 3 år. Det har alltid vært en feil på bilen, men ingen som finner ut av det. ( det gule varseltrekanten kommer og går, å startet selfølgelig fint når den har stått inne hos ett verksted) Det siste jeg gjorde på bilen var å skifte ut luftmassemåleren, men bilen er fortsatt like skummel å kjøre med. Bilen kan plutselig finne på , uten forsvarsel, å stoppe helt opp. Da er det bare til å komme seg ut av veibanen. Bilen trenger da "hvile" i alt ifra 2 min til 120 min før den i det hele tatt vil starte igjen. Det har seg slik at når jeg startet bilen , så kan den startet helt perfekt, å man vet at det er 170 hk som sitter under panseret. Men, av og til kan det være litt vrang å starte, å da merker jeg med en gang at her er det noe galt. Den har ikke samme "gløden" i gassen som vanlig. Er det noen som har vært borti lignende ting? Noen tips om hva jeg kan bytte ut? Kan det vær bensinrelle, bensinpumpe? Alt tas imot med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Har du tatt diagnose på bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohmohm Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Har du tatt diagnose på bilen din? Ja, dette har jeg gjort hos Bavaria, men de fant ingen feil, men jeg vet jo selv at det er problemer med den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Har du hørt med bavaria hva som trigger den gule varseltrekanten da? Hva er liksom kriteriene for at den skal komme opp? Om vi vet det, har vi kanskje noe mer å gå etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 står vel en del tråder om dette. skulle si "skaffe deg et ordentlig verksten", men bavaria burde kunne dette.. dersom du har hatt lampe har det også kommet en feilkode. sjekk kam og eller vievsensor, disse kan gi slike symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohmohm Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2010 står vel en del tråder om dette. skulle si "skaffe deg et ordentlig verksten", men bavaria burde kunne dette.. dersom du har hatt lampe har det også kommet en feilkode. sjekk kam og eller vievsensor, disse kan gi slike symptomer. Har skiftet dette. I helgen startet jeg opp bilen, lot den stå å gå. Mens vi jobbet i nærheten av bilen hørte vi den "dø ut" på en rar måte. Pappa sa at det muligens kunne være tomgangsregulatoren. Er det noen som har vært borti at den kan forårsake noen store problemer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 6, 2010 Share Skrevet Oktober 6, 2010 falskluft da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinr Skrevet Oktober 6, 2010 Share Skrevet Oktober 6, 2010 Hei, det er et par ting jeg ville ha sjekket.. Problem med at bilen stanser, alt virker men motoren vil ikke starte vil jeg tippe er Crank Position Sensoren. Sitter muligens bak på motoren mot torpedoveggen.. Du får ny til ca 300,- på ebay.co.uk.. Ville ha skiftet Lambda sensorene på bilen i tillegg til luftmassemåleren som du allerede har skiftet. Her ville jeg kanskje vurdert Bosch.. f.eks http://stores.ebay.com/German-Auto-Supply-Ltd 65$ pr stk + frakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 crank position er jo veiv sensor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinr Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Jepp stemmer det... Hadde feil på den i min forrige bil, kjørte 10 min og så stoppet den .. alt fungerte men bilen motoren nektet å gå. Ventet 10-15 minutter til temp på sensoren hadde gått ned, så kjørte jeg videre som normalt i 10 minutter til. Nå har jeg en sensor liggende i tilfelle problemet kommer på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 men denne har han byttet fordel å lese gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohmohm Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2010 Det som var feilen var bensinpumpe relleet! Nå har bilen godt bra i en go del uker, men nå lyser varseltrekanten igjen, så bilen er alltid litt "uggen" å starte. Verkstedet sier nå at vi må skifte veivsensoren, men dette gjorde jeg for noen år også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e3978 Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Det som var feilen var bensinpumpe relleet! Nå har bilen godt bra i en go del uker, men nå lyser varseltrekanten igjen, så bilen er alltid litt "uggen" å starte. Verkstedet sier nå at vi må skifte veivsensoren, men dette gjorde jeg for noen år også.. For noen år siden? Den kan jo ryke opptil flere ganger på den tiden... Det har den gjort på min...Leste også et annet sted på forumet at sensorene fra GS ikke var like holdbare som de fra Koed... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Desember 13, 2010 Share Skrevet Desember 13, 2010 Det som var feilen var bensinpumpe relleet! Nå har bilen godt bra i en go del uker, men nå lyser varseltrekanten igjen, så bilen er alltid litt "uggen" å starte. Verkstedet sier nå at vi må skifte veivsensoren, men dette gjorde jeg for noen år også.. For noen år siden? Den kan jo ryke opptil flere ganger på den tiden... Det har den gjort på min...Leste også et annet sted på forumet at sensorene fra GS ikke var like holdbare som de fra Koed... Har selv byttet Veivsensor 3 ganger på min, første gangen røk den og da kjøpte jeg på Ebay, den varte 6mnd før den røk og da kjøppte jeg en ny hos schmiedmann som var defekt fra starten av, deretter sendte de en orginal sensor til meg som har virket fint siden, så ja man kan få defekte nye sensorer også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå