Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forby overlading har jeg ingen forståelse for egentlig.

Hvis det er kostnader det er snakk om går det fint å lage seg en billig M20/M50 turboinnstallasjon med godt over 400hk til under 40k. Og når det skal stilles biler med S54 motorer i serien, går dette egentlig opp i opp.

Det vil alltid være noen med mer penger, peilling og utstyr - i alle grener. Det beste man kan gjøre er å dele de inn i rettferdige klasser.

Det må jo uansett være mer moro å knive med deltagere med ca. samme motorstyrke, enn å kjøre alene i et 800 hk monster runde på runde...

Jeg vil helst bare få kjørt med bilen slik den er tenkt bygget, med turbo. Om det medfører at jeg må stille i egen klasse så gjør jeg gjerne det - bare for å få presset meg og bilen det jeg klarer, på lovlig vis. Konkurranse er ikke min motivasjon for å være med i BMW Cup.

Skrevet

Oddis, står noe her angående bur bygging :-)

3-1-1 Bur/veltebøyle: NSR §304

(Alle biler skal ha min. 4 punkts – maksimalt 6 punkt bur bygget etter gjeldene regler fra

NBF. Alle biler skal ha min. 1 dørstrever på førersiden.)

Biler med fast ståltak skal ha bøyle med to strever bakover fra bøylens høyeste del. Innfesting

gjøres i henhold NSR § 304.11. eller i bilens originale forsterkede selefester. For biler uten fast

ståltak kreves en burkonstruksjon bygget etter prinsippene i NSR § 304.11.

NBF kan etter skriftlig søknad godkjenne individuelle løsninger. Det kreves at buret gir føreren tilstrekkelig

sidebeskyttelse i de tilfeller det originale karroseriet ikke beskytter føreren.

Det kan vel kanskje hjelpe på? Med tanke på heftigere bur en det som er tillatt..

Skrevet

Jeg vet det, men problemet er om BMW Cup ikke tillater bur utover 6 punkt. At den en bil er NBF lisensert betyr ikke at den slipper inn i alle bilsportgrener/serier. Å få godkjent 8 punkts bur er jo ikke noe problem via NBF, men det er heller ikke der problemet ligger. Det er indre grenser for merkecupen. Og der får jeg ikke noe avklaring..

Tror også at den hevisningen til individuelt bur er ment for NEDgraderings skyld.

Har to kompiser med 8 punkts bur i E30, og det har fungert vanvittig bra. Han ene har til og med rullet i ca 100km/t på bane, uten at bøylene i det hele tatt rørte på seg.. Buret ble sett over av en NBF mann før neste løp, og han fant ingen skader.

I E30 er spesielt A-stolpe forsterkning veldig viktig når man ser på utformingen av chassiet, og hva som skjer om A stolpen blir inntrykt.. (...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...