Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Nå kommer min første vinter med bakhjulstrekk! Må si jeg er litt spent, siden d er tung motor fremme og lett bak. Vil den slippe med rompa for ingenting liksom, eller er den bedre på vinterføre enn som så ?? :roll:

Jeg bor nå i trøndelag og hær varierer underlaget noe voldsomt, samt at jeg får noen dryge bakker jeg skal komme meg opp...

Så er det noen som har noen formening eller erfaring med gode dekkvalg ??

Må vell legge til at jeg ønsker å kunne leke meg endel oxo :twisted:

Skrevet
Ja, den slipper for ingenting. Møkkabil på vinterføre.

Og det snakker du med erfaring? tull og komme med sånne komentarer.

Til trådstarteren: en kjempe god bil på vinterføre, den er ikke lett i ræva. er jo bmw det er snakk om her, fin vektfordeling hele veien!

Jeg kjører selv med Nokian Hakka R dekk, og det er sterkt å anbefalle på din 320 også.

Kjørte med continental CVC3 forige vinter og de funket meget bra de også for å være 3mm i dekka bak, har ikke stoppen en eneste gang med bilen selv om den var senket....

Skrevet
Hei, takk for tipset!! :D ...men jeg finner ikke Nokian Hakka R 205/60R15 Piggfritt noe sted :shock:

Tror du må oppi 65 profil på hakka r dekk ihvertfall. På siden deres klarte ikke jeg å finne 205/60 men bare 205/65....er jo nesten ingen forskjell det da ;)

Sharif har til rett under 1000lappen + frakt for 65 profil dekket. Bare å høre litt rundt først, får ikke du bra nok tilbud er det bare å handle fra han. Fikk dekk som var laget 2uker før jeg fikk de fra han ifor, litt deili å få så nye dekk.

• 3 weeks later...
Skrevet

Det ble så jeg fikk tak i Hakka R dekkene og er meget fornøyd med dem. Fikk ikke rufset opp gummien på tørrdekke før isen kom tidligere, men nå har jeg det. Så er bare å vente til isen legger seg igjen for å se om dem ble enda bedre :) Ivertfall takk for tipset, kan anbefale disse videre! :applause:

Skrevet

Jeg hadde i hvert fall ikke problemer sist vinter. Synes faktisk den var veldig god på snøføret.

Men finn deg en parkeringsplass og øv litt på overstyring. Greit å kunne rette det opp om det skulle skje på en vei..

Skrevet

E36 er en kurrant vinterbil :) Dersom du sliter litt i bakkene kan det være luft å slenge litt vekt i bagasjerommet. Jeg kjørte en vinter med en bakstilling i bagasjerommet og kom opp overalt :lol: Men godt mulig du har en basskasse som gjør jobben?:)

Skrevet
E36 er en kurrant vinterbil :) Dersom du sliter litt i bakkene kan det være luft å slenge litt vekt i bagasjerommet. Jeg kjørte en vinter med en bakstilling i bagasjerommet og kom opp overalt :lol: Men godt mulig du har en basskasse som gjør jobben?:)

Ja jeg har både basskasse og forsterker samt verktøykasse stappfull, så tyngde er det dær ;)

Men finn deg en parkeringsplass og øv litt på overstyring. Greit å kunne rette det opp om det skulle skje på en vei..

Ja lønner seg vel det, har uansett planer om å leke meg litt ja :D

Jeg funderer på å fåtaki meg diff, forslag til hvilken jeg burde velge ? fra 325, 328 lns...

Driver å fantaserer om å bygge om bilen til 328 neste sommer egentlig :twisted:

Skrevet

billigste dimensjoner på vinteren til din E36.

(15, 16 og 17 tom felg)

E36 = 195/65-15 eller 205/55-16 eller 225/45-17 (ved halv tomme bredere bak på 17" skal du bruke 245/40-17 bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...