Gå til innhold

Elektriske problemer E39 - Haster (nytt problem)

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

lader den på tomgang lader den i fart, det er 99% sikkert, ellers har det skjedd noe rart, jeg tror i allefall viftereima slurer på høye turtall og da går ikke dynamoen, men har ikke sett det så vet ikke

Skrevet

Jeg er ikke hjemme akkurat nå, men tror multimeteret fungerer bra.

Det skal være et ordentlig et. Han jeg lånte det av er en gadgethore:p

Hvor mange amp skal det være? Jeg tar av viftereima i morgen og sjekker tilstanden på den og løpehjulene. Fant en DIY om løpehjul og hvordan man diagnostiserer om de er fucket eller ikke.

Noen som har en god viftereim DIY på E39?

Skrevet

Kan du legge ut den DIY på løpehjul? Rimelig sikker på at mine synger på siste værset..

Jeg ville bare bytte dynamoen uten noe mer spekulasjon, alle her inne skjønner jo at den er problemet.

Skrevet

jeg hadde kjøpt komplett fabrikkny motor jeg...

man måler spenningen når man kontrollerer dynamoen. kan noen forklare hvorfor en dynamo lader på tomgang men ikke ved turtall?

å kjøpe en brukt dynamo til halve prisen, kansje 1/3 er billigste alternativet om du ikke tenker langsiktig.

kontoller at reima er stram nok, og at den ikke er utslitt.

Skrevet

Det er ikke logisk i det hele tatt. Det eneste logiske jeg kan tenke meg, er at børstene er så slitte, og ikke klarer og holde følge ved høyt nok turtall. Det andre jeg kan tenke meg, er at ladelikeretteren ikke klarer og rette ut når frekvensen blir høy nok, men det kommer ann på hvordan likeretteren er styrt osv. Så styringen til dynamoen kan og være fucked..

Men jeg er rimelig sikker på at den ikke lader på lavt turtall. Gi meg spenning med bilen av, med bilen på.

Det du og KAN gjøre, om jeg ikke tenker HELT feil nå, er og koble fra batteriet når bilen går, bilen skal da hente strøm fra dynamoen, og da vil du merke om dynamoen leverer noe strøm i det hele tatt. Nå vet jeg ikke om dette vil funke da jeg ikke vet hvordan det er koblet opp. Men i teorien skal det funke..

Skrevet

Den lader på tomgang men ikke ved turtall ?, det er hvinelyd fra dynamo/reim ved turtall ? stramm viftereima di du så er nok problemet løst, hvis ikke reima er stram nok så klarer den ikke å henge med når turtallet øker, men den lader fortsatt ved tomgang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...