Fixfax Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Det er ikke logisk i det hele tatt. Det eneste logiske jeg kan tenke meg, er at børstene er så slitte, og ikke klarer og holde følge ved høyt nok turtall. Det andre jeg kan tenke meg, er at ladelikeretteren ikke klarer og rette ut når frekvensen blir høy nok, men det kommer ann på hvordan likeretteren er styrt osv. Så styringen til dynamoen kan og være fucked.. Men jeg er rimelig sikker på at den ikke lader på lavt turtall. Gi meg spenning med bilen av, med bilen på. Det du og KAN gjøre, om jeg ikke tenker HELT feil nå, er og koble fra batteriet når bilen går, bilen skal da hente strøm fra dynamoen, og da vil du merke om dynamoen leverer noe strøm i det hele tatt. Nå vet jeg ikke om dette vil funke da jeg ikke vet hvordan det er koblet opp. Men i teorien skal det funke.. Hva er ikke logisk? er ike så gammel bil at han kan kjøre uten batteri nei. jeg hadde sjekket at viftereima var stram nok, og om den var slitt, om den var slakk og du har mulighet til og stramme den så gjør du det. er reima slitt bytter du den, da kan du snurre på alle løphjula i tillegg for og høre hvor lyden kommer fra om det ikke er reima som jeg tror det er
Mariuse34 Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 Trenger bare en viftereim DIY. Noen som har en? Finner bare en på en 4.4l
huldra66 Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Det er ikke logisk i det hele tatt. Det eneste logiske jeg kan tenke meg, er at børstene er så slitte, og ikke klarer og holde følge ved høyt nok turtall. Det andre jeg kan tenke meg, er at ladelikeretteren ikke klarer og rette ut når frekvensen blir høy nok, men det kommer ann på hvordan likeretteren er styrt osv. Så styringen til dynamoen kan og være fucked.. Men jeg er rimelig sikker på at den ikke lader på lavt turtall. Gi meg spenning med bilen av, med bilen på. Det du og KAN gjøre, om jeg ikke tenker HELT feil nå, er og koble fra batteriet når bilen går, bilen skal da hente strøm fra dynamoen, og da vil du merke om dynamoen leverer noe strøm i det hele tatt. Nå vet jeg ikke om dette vil funke da jeg ikke vet hvordan det er koblet opp. Men i teorien skal det funke.. IKKE prøv dette ,kan skade bilen og elektronikken , ett batteri er også en STOR kondensator som retter ut spenningspulser. om jeg ikke tenker HELT feil nå, er og koble fra batteriet når bilen går, bilen skal da hente strøm fra dynamoen, Hilsen Terje
stian1990_2 Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 DU har nok rett i dette. Dårlig forslag fra min side..
Mariuse34 Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 Slapp av. Jeg kjente på viftereim og den smuldrer når jeg tar på den. Men den lader seriøst på tomgang. Startkabler var såvidt på fra jaguaren og den startet. Den ladet på tomgang og starter fint gang på gang. Trenger bare en kjapp diy. Hvis ikke det er reima blir det dynamobytte... Gi meg en kjapp reimbytte diy!!!
Fixfax Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 skal se om jeg finner en, m52? er vel egentlig så enkelt som og løsne på strammeren ta av reim og på med ny?
Mariuse34 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 M52 ja! Hvis jeg løsner strammeren så trenger jeg ikke ta av viften right? Må ac viften av? Sist jeg byttet var på en e34 og det ble en unødvendig omfattende prosess:p
Mariuse34 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Ac reim mente jeg. Umbraco for å løsne strammeren?
Fixfax Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 usikker på hvordan m52 er, men absolutt alle biler jeg har vært borti trenger man kun og løsne strammeren, veldig mange biler har en automatstrammer, da trenger man bare og avlaste reima og ikke skru av noen ting, om m52 har en slik er jeg usikker på
Mariuse34 Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2010 Da er viftereim byttet. Bilen skriker ikke lenger. Så får vi se om det holder. Bilen var helt flat for strøm. Satte startkabler borte så den startet, men tok de av med en gang. Den har siden startet fint og går bra nå. Spennende å se hvordan det går videre.
Mariuse34 Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2010 Tusen takk til alle for gode tips og triks!
Fixfax Skrevet Oktober 12, 2010 Skrevet Oktober 12, 2010 Se det, er ikke alltid det er dynamo, løpehjul, vannpumpe osv.
Mariuse34 Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 Nå er det problemer igjen. har brukt bilen noen dager uten problemer. Har kjørt den kanskje 200 km. Men idag på vei hjem fra dama så forsvant plutselig servoen. Og batterilampa kom på. Den har ikke vært på før. Har jeg montert viftereim feil? Er det likevel dynamoen som er fucked? Hva er symptomer på vannpumpe trøbbel?
Mariuse34 Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 Nei, må sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå