Gå til innhold

Elektriske problemer E39 - Haster (nytt problem)


Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er ikke logisk i det hele tatt. Det eneste logiske jeg kan tenke meg, er at børstene er så slitte, og ikke klarer og holde følge ved høyt nok turtall. Det andre jeg kan tenke meg, er at ladelikeretteren ikke klarer og rette ut når frekvensen blir høy nok, men det kommer ann på hvordan likeretteren er styrt osv. Så styringen til dynamoen kan og være fucked..

Men jeg er rimelig sikker på at den ikke lader på lavt turtall. Gi meg spenning med bilen av, med bilen på.

Det du og KAN gjøre, om jeg ikke tenker HELT feil nå, er og koble fra batteriet når bilen går, bilen skal da hente strøm fra dynamoen, og da vil du merke om dynamoen leverer noe strøm i det hele tatt. Nå vet jeg ikke om dette vil funke da jeg ikke vet hvordan det er koblet opp. Men i teorien skal det funke..

Hva er ikke logisk? er ike så gammel bil at han kan kjøre uten batteri nei.

jeg hadde sjekket at viftereima var stram nok, og om den var slitt, om den var slakk og du har mulighet til og stramme den så gjør du det. er reima slitt bytter du den, da kan du snurre på alle løphjula i tillegg for og høre hvor lyden kommer fra om det ikke er reima som jeg tror det er

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det er ikke logisk i det hele tatt. Det eneste logiske jeg kan tenke meg, er at børstene er så slitte, og ikke klarer og holde følge ved høyt nok turtall. Det andre jeg kan tenke meg, er at ladelikeretteren ikke klarer og rette ut når frekvensen blir høy nok, men det kommer ann på hvordan likeretteren er styrt osv. Så styringen til dynamoen kan og være fucked..

Men jeg er rimelig sikker på at den ikke lader på lavt turtall. Gi meg spenning med bilen av, med bilen på.

Det du og KAN gjøre, om jeg ikke tenker HELT feil nå, er og koble fra batteriet når bilen går, bilen skal da hente strøm fra dynamoen, og da vil du merke om dynamoen leverer noe strøm i det hele tatt. Nå vet jeg ikke om dette vil funke da jeg ikke vet hvordan det er koblet opp. Men i teorien skal det funke..

IKKE prøv dette ,kan skade bilen og elektronikken , ett batteri er også en STOR kondensator som retter ut spenningspulser.

om jeg ikke tenker HELT feil nå, er og koble fra batteriet når bilen går, bilen skal da hente strøm fra dynamoen,

Hilsen

Terje

Skrevet

Slapp av. Jeg kjente på viftereim og den smuldrer når jeg tar på den. Men den lader seriøst på tomgang. Startkabler var såvidt på fra jaguaren og den startet. Den ladet på tomgang og starter fint gang på gang. Trenger bare en kjapp diy. Hvis ikke det er reima blir det dynamobytte... Gi meg en kjapp reimbytte diy!!!

Skrevet

M52 ja!

Hvis jeg løsner strammeren så trenger jeg ikke ta av viften right? Må ac viften av? Sist jeg byttet var på en e34 og det ble en unødvendig omfattende prosess:p

Skrevet

usikker på hvordan m52 er, men absolutt alle biler jeg har vært borti trenger man kun og løsne strammeren, veldig mange biler har en automatstrammer, da trenger man bare og avlaste reima og ikke skru av noen ting, om m52 har en slik er jeg usikker på

Skrevet

Da er viftereim byttet. Bilen skriker ikke lenger. Så får vi se om det holder. Bilen var helt flat for strøm. Satte startkabler borte så den startet, men tok de av med en gang. Den har siden startet fint og går bra nå. Spennende å se hvordan det går videre.

Skrevet

Nå er det problemer igjen. har brukt bilen noen dager uten problemer. Har kjørt den kanskje 200 km. Men idag på vei hjem fra dama så forsvant plutselig servoen. Og batterilampa kom på. Den har ikke vært på før.

Har jeg montert viftereim feil? Er det likevel dynamoen som er fucked? Hva er symptomer på vannpumpe trøbbel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...