Galro Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Det beste jeg hørte var fra mitt lokale NRK distriktssending før valget i fjor. De intervjuet en industriarbeider i slutten av 20 årene på et lokalt sagbruk. "Hva skal du stemme", spurte reporteren. "- Nei...dæ blir vel AP, sea jeg er arbeider. Politikk er så slitsamt, ærker ikke å bri meg mer".Hadde lyst å dra ned på fabrikken asap og sende han gjennom høvelmaskinen (siden jeg også kjenner denne tosken, og vi har snakket om det siden, for å si det slik... ) Nå er nok ikke dette bare noe som gjelder for AP. Sannsynligvis "sliter" alle relativt etablerte partier med dette. Det er jo ikke sjeldent man hører om enkelte som stemmer på FRP bare fordi de har snakk om billigere røyk og bensin uten å egentlig vite hva partiet står for. Samtidig vet jeg om flere som kun stemmer Høyre av gammel vane uansett hvor uenig de måtte være med dem. Selv tilhører jeg nok litt til den siste gruppen. Det er ganske mye i Høyres programm jeg er uenig i, men likevel overbeviser ingen av de andre partiene såpass at jeg går over til dem. Da synes jeg det er bedre å stemme på Høyre enn å ikke stemme i det hele tatt, som er hva jeg ellers ville ha gjort.
NBCustom Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Den verste - synes jeg - er de som stemmer Ap fordi "Jens Stoltenbergs familiebakgrunn gjør at han er født til jobben som statsminister." hahahahah, epic Jeg stemmer H uten noe som helst tvil, her er det privat sektor som gjelder for alle penga, går på privat høgskule og det er mye bedre.. bruker private leger, så å si alt gjøres privat.. da det offentlige sjelden klarer å levere den samme hjelpen/støtten...
huldra66 Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Veel, vi er alle sammen her inne med på å bestemme dette. Det er du, meg, Ola Dunk og Kari Stut som har valg de rød-griske.. Og dette gjentar seg gang på gang. Alle sitter og er forbanna på nye skatter og avgifter, men når valget kommer, så stemmer dem samme greiene."HALLOOOO, sa du ikke netopp at du var dritt lei av nye teite avgifter?". En ting har jeg enorm respekt for, og det er skatten vi betaler, helt greit at vi betaler skatt. Men det er di forbanna tulle avgiftene vi har på ALT. Piggdekkavgift, bomavgift, veiavgift, bensinavgift, forurensningsavgift, avgift avgift og atter avgift. HELDIGVIS, så ser jeg at partiet jeg liker, får mer og mer oppsluttning, og jeg bare håper at det fortsetter slik, sånn at vi kan få et lite bytte her snart. Og få en slutt på dette. Og alle dere forbanna sosialister som sitter der og mååper av meg nå, spar meg. Jeg har diskutert med nok av dere. HEEEELT ENIG. Nordmenn generelt er "tullinger" litt bråk og spetakkel når en ny avgift blir innført for siden stilltiende godta den og stemme samme gjengen inn igjen år etter år. Franske bønder de har forstått dette
Hansh Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Bortsett fra at flertallet av oss stemte på andre enn dem som styrer i dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå