///Thomas Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Har vært en kollisjon mellom en hvit E30 med bur og en lastebil i trybakkene, 100 meter unna der 4 personer mistet livet for ett par uker siden... Vet ikke hvordan det gikk med føreren med tror buret reddet mye av strukturen på bilen, kommer vel snart mer info på fvn.no.... Og det er fortsatt ikke satt av ei krone til utbedring av denne veistrekningen i statsbudsjettet
m-alpin Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 gikk bra med han,kommer fra mandal. http://l-a.no/Nyheter/tabid/296/Default ... eView=true
KalMar Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Mener han som kjørte den e30 holder til i mandal området. Dirtydick hvet sikker hvem dette er. Tragisk dette her !! Nesten så jeg venter på at noen jeg kjenner skal komme i ulykke nå Håper det gikk greit med alle som er innvolverte!!
///Thomas Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 gikk bra med han,kommer fra mandal.http://l-a.no/Nyheter/tabid/296/Default ... eView=true Det var jo godt at han kom fra det uskadd da... Har observert denne bilen i mandal ja.. Ser de er tidlig ute i å konkludere med galmannskjøring , men var vel ca. samme forhold som under sist ulykke, og beviser vel bare at denne strekning blir veldig glatt ved fuktig asfalt... Vet du om buret er godkjent i vognkortet på denne?? Er jo ikke sikkert den hadde vært like hel uten buret... Hadde vært interessant om det ble en diskusjon rundt dette, siden det nå er ulovlig med bur i "gatebiler"...
///Thomas Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article797970.ece
KalMar Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Hvet ikke noe om denne bilen ant en at han kjørte uten frontfanger (var tøff uten syns jeg) og bilen så litt "rigget" ut elles. Bøtestoler, ingen interiør baki og bur. Men ta dette med en klype salt da jeg bare har sett den kjøre forbi meg noen ganger i mandal for ca 3-4 uker siden. Håper nesten at BT i Kristiansand får seg en aha opplevelse, vis det er buret som har redet livet hans. Og at de blir mer føyelige for dette !! Edit: Ser nå på bildene at den har interiør og orginal bmw stoler. Men mener å huske den ikke hadde interiør sist jeg så den.
E36Cab1 Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 .... Og det er fortsatt ikke satt av ei krone til utbedring av denne veistrekningen i statsbudsjettet Hvordan er veien der egentlig,ser ut til å være bra veibredde med endel veiskulder?!? Eg har fått klarsignal til bur i min bil.
KalMar Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 .... Og det er fortsatt ikke satt av ei krone til utbedring av denne veistrekningen i statsbudsjettet Hvordan er veien der egentlig,ser ut til å være bra veibredde med endel veiskulder?!? Eg har fått klarsignal til bur i min bil. Veien er grei bredde på. Men er litt skarp sving til å være 70. En gamel kamerat av meg sa at det har vært mange motorsykler som har veltet i svingen (Rettningen mot fotografen) på våt føre.
E36Cab1 Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Ok. Da er det forsåvidt nok med skilting om farlig sving m/anbefalt fart eventuelt,og vurdering av nytt dekke. Greitt at enkelte veier er ulykkebelastet,men som regel er det førerfeil. Selv om det er høy trafikk-tetthet bør det ikkje skje slike ulykker på såpass bra veier,på E39 på vestlandet er kvitstripene omtrent borte pga smal vei og ingen skulder. Og gulstripe venter vi på år etter år... Ingen spes referanse til akkurat denne ulykken da eg ikke kjenner til hendelsen,men utifra bildet ser det som sagt ut til å være forholdsvis bra nok med breddemeter iallefall..
babjorn Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Disse tidene på åre er skummle :/ etter min mening.Kjør etter forholda å ha greie dekk,godt det gikk bra med fører.
Rabies Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Problemet med denne svingen er at den ser slakkere ut enn den virkelig er i tilleg til at det blir glatt her på vått føre. Har selv kommet litt for fort inn i svingen her og fått sleng på ræva, men da var det heldigvis fri bane i motsatt fil...
journey Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Veien er ofte glatt og svingen heller feil vei. Men det store problemet er vel, at dette er det eneste forbikjøringsfeltet melom Mandal og Søgne. Det er langt til neste, Så farten her blir ofte langt over 70. Jeg kjører iallefall aldri 70 her.
EirikL Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Det kan jo se ut som buret har tatt av for endel av trøkken. Fatter ikke at det skal være et problem å ha bur i en gatebil...
Dirty Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Gikk heldigvis greit. men skjønner ikke hvordan de får det til, må nesten ha lekt seg
Lars89 Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Tipper han er veldig glad i buret sitt akkurat nå. Ingen tvil om at det hjelper i disse gamle blikkboksene. Jeg har litt for god erfaring med hvor lite en E30 tåler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå