Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

No nermer det seg tid for å sette bort bilen for vinteren. Og eg lurer litt på en ting. Bilen skal ha service no. Dvs. motorolje filter osv. Er det då best å ta det før eg setter bort bilen eller når den skal brukes igjen til våren?

Ellers andre vinterlagrings tips mottas med takk.

Skrevet

Skift ut gammel olje med ny nå så slipper du å ha service som første post til våren.Gammel olje inneholder forurensinger og syrer som ikke behøver å ligge i lagerbanene over vintern.

Skrevet

Kjør motor varm, bytt olje og filter, kjør litt(halvtime feks.) og sett den bort :) Slik som praktiseres på båtmotorer i båter som settes på land for vintern :)

Skrevet

Husk å ta ut batteriet og ta det med inn i varmen :) Har også hørt at man bør ha vinduet litt på gløtt for å unngå at interiøret råtner. Noen som kan bekrefte dette? Er litt usikker selv nemlig.

Skrevet

Planen var no å starte bilen i ny og ne. Så skal det gjøres litt div med bilen i vinter også.

Skrevet
Planen var no å starte bilen i ny og ne. Så skal det gjøres litt div med bilen i vinter også.

Okey. bare ikke la det stå for lenge så det dør :) Litt vedlikeholdslading kan være fornuftig :)

Skrevet

ja, er vel egentli bare å ta det ut. Det e jo berre to mnd gammalt so det e no litt dumt hvis det skulle bli ødelagt

Skrevet

Sett vinduet litt på gløtt. Legg aviser rundt omkring inni bilen. Det tiltrekker seg fuktighet. Det blir jo væromslag og da kan det bli rått i bilen.

Skrevet

Bilen min står i garasje hver vinter, batteriet står i, alle vinduer lukket, ingen problemer med det, batteriet holder seg sålenge det er friskt, om det er dårlig kan du risikere å få det fryst, bytt olje og filter, så får resten bli etter eget ønske. Ha bilen ståendes en vinter er etter mine erfaringer ikke nok til at det mugner innvendig! Står man i garasje blir det heller ikke som å sette bilen i en regnskyll utendørs og bilen bare står slik i flere år. Når våren kommer, start opp, kjør, ta en vask og kos deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...