CHS Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Hei folkens! Servoolja mi er lysebrun. Bilen skal ha ATF- olje, og den skal vel være rød.. Servopumpa lager litt lyd når jeg svinger (lyden følger også turtallet litt oppover), men oljenivået er imidlertid på topp. Kan dette tyde på noe alvorlig, eller er det bare å få byttet oljen asap? Leenge siden den har vært byttet.
Olav_64 Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Jeg byttet på min, den var også brun. Jeg sugde ut oljen i reservoaret og fylte på igjen fire ganger med oppstart og fullt hjulutslag til hver side mellom hver gang. Hvor langt har bilen din gått?
CHS Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 Da skal jeg gjøre det! Takk for god fremgangsmåte. Bilen har gått 210 000.
Olav_64 Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Du kan bruke pumpa fra en (stor) såpedispenser, eller kjøpe en pumpe for påfylling av girkasse, den kan også brukes til å suge ut olje. Piece of cake
bmw120d Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 servopumpa får smøring av motoroljen, så kan hende du må bytte servopumpa prøv først å bytte bare olje å kjør noen dager å se om den blir brun igjen kan bare være gammel olje:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå