Gå til innhold

Usansynlig slitsom og HØY knirkelyd bak e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 530da e39 som knirker noe helt forjævlig når jeg kjører over humper/fartsdumper etc. Har også lagt merke til en svak "hyle lyd" (ikke som servoreim) som kommer noen ganger når jeg dreier på rattet.

Har prøvd å smøre opp alle foringer i bakstillingen, uten noe nevneverdig resultat. Klarer ikke helt lokalisere eksagt hvor det kommer fra, så har derfor smurt opp alle. Da er bilen roligere i ca 10 sekunder, for og så knirke like jævlig igjen.

Alle foringer i understell skal være nylig skiftet av tidligere eier. Har en hel haug med kvitteringer liggende som medfulgte bilen.

Noen idéer folkens? begynner bli lei denne lyden, flaut er det også. I tilegg ser jeg mørkt på å både kjøpe og skifte ut foringer på måfå.

Skrevet

kødder du nå?

Knirkeforing?

Haaaaahha.. fant den. takk takk

Klarer ikke helt bestemme meg om det er det dummeste eller det mest geniale jeg har sett.

Skrevet

Utgjør det noen forskjell på komfort og egenskaper om man ser bort fra knirkingen?

Jeg brukte en sprøyte å fyldte opp foringene med olje for 15000 km siden.

Kan ikke si at jeg har merket forskjell nå og før foringene begynte å knirke.

Skrevet

Den tråden synes jeg var uoversiktelig, og det verktøyet overvurdert.

Ingen som har hørt om luftmeisel og varme? gjort på 1.min. og få ut foringen. Skiftet alle foringene på en e36 jeg hadde før med det. Null stress.

• 3 weeks later...
Skrevet

Ja, da er lyden bak borte. Men til gjengjeld har jeg fått den igjen fremme på venstre side. i tilegg har jeg fått uling når jeg svinger på rattet. Forbanna DRI#"¤¤%"#¤!"#¤!!!!! argh! hadde aldri problem med dette på Nissan'en. Men men. Tips?????

Skrevet

Det er en "knirkeforing" foran også. Det er ikke en foring, men et stag med 2 kuler som går mellomstabstag og spindel. Støttestag er vel det rette navnet. Disse er forbruksvare, men er heldigvis lette å bytte. De begynner å knirke når de er slitte, og gir gjerne fra seg en gnisselyd ved sving når bilen står stille eller såvidt triller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...