Otis Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 At man kan starte den fra DIS betyr nok for testing sin del. Men det kan også bety at man ved hjelp av DIS kan programmere om bilen til at man får valget for å starte webasto manuelt med timer også. Jeg fikk gjort dette på min bil, kosta 850,- for koding.
nordsidetuning Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 At man kan starte den fra DIS betyr nok for testing sin del.Men det kan også bety at man ved hjelp av DIS kan programmere om bilen til at man får valget for å starte webasto manuelt med timer også. Jeg fikk gjort dette på min bil, kosta 850,- for koding. ja man kan starte og programere med dis eller inpa/ncs var d....... dyrt da for 10minuters job men da er det varmt i bilen
Otis Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Regner med at de tar standard pris på alt som har med diagnose software å gjøre, da man alltids kan støte på problemer. Men med testing av at det faktisk virker og alt papirarbeidet så er det helt OK sum. De skal trossalt tjene penger.
nordsidetuning Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 hvis vi hadde sån her i forumet kan du det få til en flaske øl http://e39-forum.de/thread.php?threadid=47473&sid=
nordsidetuning Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Låner tråden litt jeg.Hvordan starter man webastoen med bruk av DIS? Har ikke helt funnet det frem ennå. Er det bare som "parkeringsvarmer" den kan startes fra DIS eller kan man starte om man bare har tileggsvarmeren? funker begge deler husker ikke i farta hva styreenheten heter da
nordsidetuning Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Iflg. tidligere eier, er det parkeringsvarmer på denne. Om ikke hadde jeg ikke spurt VETTØ. hvis du er usikker hva bilen din har gi meg de 5 siste nr fra chassi nr og de 2 bokstabene for de eller kjøre til bmw da får du utstyrslista til bilen din
Otis Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 hvis vi hadde sån her i forumet kan du det få til en flaske ølhttp://e39-forum.de/thread.php?threadid=47473&sid= Tror ikke det hjelper så veldig mye, da det ikke er så ekstremt mange her inne som faktisk har slikt verktøy. Jeg har feks easyDIS, men kan ikke programmere da det ikke virker slik det er nå. Har du ekte DIS/GT1 med diagnose hode?
Otis Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Åja, vet ikke hva det er, men det er sikkert bra icemanM5 reagerte på dette 1
nordsidetuning Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 inpa http://www.youtube.com/watch?v=QJmKFaUQQOs ncs fand jeg ikke noen video men dette er kodingprogrammen under inpa
Otis Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Aha, ja INPA sliter jeg med å få til å starte korrekt. Har smurfet en god del på nettet, men det hjelper ikke. Så foreløpig bruker jeg easyDIS og det er OK det. Skal få tak i nye kabler til DIS slik at jeg kan kode også. Det blir bra til slutt INPA/NCS har vel mer kode funksjonalitet eller, i forhold til DIS?
nordsidetuning Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 ja er vel også lettere og bruke hva akkurat sliter du med send meg pm det ordner seg sikker
Mfh-e39 Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Oi.. her har tråden eksplodert ser jeg, t.o.m. blitt rimelig o.t. Men tilbake til saken, parkerte bilen hos en kompis i går, har ikke gjort noe mer med dette. Da var det -20 grader ute. Jeg ankom der ca kl.19:00 og satte timeren på 22:00 bare for å nok en gang konstatere at dette ikke funker. Da jeg gikk ut i bilen igjen sånn rundt 23:00 var det GOD lunk i bilen, tipper ca.15-20 grader, temperaturen på motoren var også grei, slettes ikke midt på, men så er jo ikke webasto det samme som motorvarmer heller. Så da ble jeg selvfølgelig lettet, men hvorfor i huleste er dette den eneste gangen det har funka? det eneste jeg gjorde forskjellig denne gangen var at jeg stilte opp temperaturen inne i bilen til 23 grader før jeg gikk ut..... Snodig.
Otis Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Får ikke helt temperaturen din til å stemme, altså den inni bilen kl 2300. Det hørtes for varmt ut. webastoen skal bare gå i maks 30 min, så stopper den. Min webasto klarer bare å oppnå kanskje temp på motoren på/rett forbi første streken, den etter blå altså, på ca 30 min kjøring ved -20 grader. Kan du ikke bare gå ut nå da, og velge "direct mode" og se hva som skjer?
Mfh-e39 Skrevet November 20, 2010 Forfatter Skrevet November 20, 2010 joda, men så må du huske at bilen var varm da jeg satte den fra meg også, så det var nok ikke blitt -20 inni bilen. Og jeg anslår bare ca temperatur, jeg har jo ikke med meg termometer. Godt mulig det bare var 10-15 også, men poenget mitt var at den virket, og temp på motor er det samme som på din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå