Olaandref Skrevet Oktober 6, 2010 Share Skrevet Oktober 6, 2010 Hei. Har en plan om å turbokonvertere motoren på denne og håper da på litt innput om hvilke deler som egner seg, har studert litt her og på ppf sine sider og har noen tanker om deler men ønsker å høre litt i fra andre som har bygget turbo på samme motor. Planen er å bygge en driftsikker motor på 5-600 hester. Tenker selvfølgelig på smidde stempler og råder, arp bolter og lignende. Skal se om jeg får lagt inn litt bilder av bilen etterhvert.. Så langt har jeg montert: Bilstein pss9 dempere K sport justerbare tårnlager foran. K sport justerbare kamberstag bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Skiftet ut 18" felgene med 19", før og etter bilder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2010 Går treigt her men har endelig handlet inn turbo nå, ble en Precision 6265 bilett bb. Har også kjøpt wastegate fra Precision, 46 mm. Noen her som har ærfaringer med over/under montering av turbo? Fordeler og ulemper? Haller nok mot at det blir undermontering men hører gjerne fra dere som har bygget lignende bygg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Desember 3, 2010 Share Skrevet Desember 3, 2010 ble fett med lm replica. joachim her på forumet har litt snacks til deg, viewtopic.php?f=14&t=166951&hilit=joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Desember 3, 2010 Share Skrevet Desember 3, 2010 Gnall tøff farge og kledde gull felger godt. Beste valg på morsom turbo. Den spoler tidlig opp og får nok glatt 500rwd på 1kg+. Hold oss oppdatert da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Desember 3, 2010 Share Skrevet Desember 3, 2010 Fin bil, prikk lik M3 jeg hadde forutenom felgene Er ingen andre fordeler med å ha ovenpåliggende turbo enn at det ser bedre ut og er lettere og skru i ettertid. Er mere arbeid med turbo over + at du må kappe og sveise i dempertårnet på E36 for å få plass til turboen. Hadde jeg skulle bygge en bil som skal brukes med skilt og ikke skal være noe speil oppi motorrommet hadde jeg byggd underliggende turbo uten tvil! Ville også prøvt og beholdt den orginale looken med og ha det ryddig og fint, lakkere trykkrør svarte osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2010 Liker godt fargen selv, ikke så alt for mange med den fargen tror jeg. Skal lakkes til sommeren, noen som ripet den opp for litt siden.. Har ikke så alt for god peiling på en slik jobb som dette blir men satser på å lære etterhvert Har heller ikke klart å bestemt meg for om jeg skal bruke den blå bilen enda eller om jeg skal hente en grei tysk bil å bygge på, beholde den blå original, men får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 3, 2010 Share Skrevet Desember 3, 2010 Iver her på forumet har ferdig sveiset grenrør til S50 for høytmontering for salg. Hør med han. Ligger salgstråd på kjøp og salg, han har også masse fra S50 turbomotoren sin til salgs. Spennende valg av turbo du har, jeg er veldig spent på å høre hvordan dette fungerer. Skal du kjøre bensin eller E85? På bensin bruker de å toppe ut på 500-550hk i motoren med orginale kammer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2010 Ble rådet av ppf å kjøre på E85, de mente at disse motorene ikke tåler så mye over 500 hester på bensin.. Får se etterhvert, håper på å kunne kjøre på ca 600 motorhester når den er ferdig, tror det skal ver et greit mål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nupen1 Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Blir spennende å følge med her, lass på med bilder Om det er av interesse så kan eg nok skaffe deg samme grenrør som eg kjøre til ein billi penge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre-bmw Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Din heldig gris azz, jeg vil neste gjøre hva som helst om å få tak i svart vader skinn interiør;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 send meg pm om du er interessert i smidde råder, stempel og arp bolter da. Særdeles god pris nå. mvh Joachim Stavik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2010 Blir nok ikke den tråden det kommer til å bli mest action på med det første dette her men kommer til å oppdatere etterhvert som deler kommer og nye blir bestilt Mest for å lære litt i tillegg til å hente tips og ærfaringer Ingenting å si på vader innteriøret nei Send meg en pm på det grenrøret da så kan det vurderes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Desember 13, 2010 Share Skrevet Desember 13, 2010 Iver her på forumet har ferdig sveiset grenrør til S50 for høytmontering for salg. Hør med han. Ligger salgstråd på kjøp og salg, han har også masse fra S50 turbomotoren sin til salgs.Spennende valg av turbo du har, jeg er veldig spent på å høre hvordan dette fungerer. Skal du kjøre bensin eller E85? På bensin bruker de å toppe ut på 500-550hk i motoren med orginale kammer. Ja du finner annonsen hannes på finn.no også Med masse bilder. Bor i Øverbygd i Troms. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nupen1 Skrevet Desember 14, 2010 Share Skrevet Desember 14, 2010 Fin bil, prikk lik M3 jeg hadde forutenom felgene Er ingen andre fordeler med å ha ovenpåliggende turbo enn at det ser bedre ut og er lettere og skru i ettertid. Er mere arbeid med turbo over + at du må kappe og sveise i dempertårnet på E36 for å få plass til turboen. Hadde jeg skulle bygge en bil som skal brukes med skilt og ikke skal være noe speil oppi motorrommet hadde jeg byggd underliggende turbo uten tvil! Ville også prøvt og beholdt den orginale looken med og ha det ryddig og fint, lakkere trykkrør svarte osv. Trenger ikkje kappe for å få plass til turbo om du går for samme grenrør som eg kjøre!! Einaste er kappe litt ved batteriplate til wastegate samt litt ytterst ved hjulbue til trykkrør Bilder i tråden min, om du vil sjå korleis eg har gjort det. Har samme turbo med 0,96 hus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå