FeTTy Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Hei, har en BMW 320 E36 92' som jeg hadde til Eu-kontroll, men hadde for høy lamda. Bilen var varm da den ble målt. Kjører med 98 oktan. Har skiftet, plugger, luftfilter, bensinfliter, olje+filter. Men er forsatt lik. Den fjusker også bittelit på tomgang. Hva kan det være? Har du kontrollert om det er noe feil med lambdan? Ellers er diagnose test et smart sted søke fra som sagt i denne tråden. Har lest av feilkoder = 0
FeTTy Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Hadde nesten samme problem som deg, jaga av og til på tomgang og dro ikke helt reint oppover på turtallsregisteret. Vet ikke hvordan CO var men. Kjøpte ny original lambdasonde ifra Koed og ble kvitt problemet. Var nylig på EU og CO var helt fin. Prøvde også en billig lambdasonde ifra ebay først men den gjorde ikke saken bedre, så original er best.Men du kan jo prøve å koble ifra lambdasonden og se om bilen blir bedre. Kontakten sitter ved siden av girkassa på førersida. Vet du om bilen hadde feilkode når lamdasonden var gåen? Lyste den på motorlampen? Har opplevd at lambda ikke alltid kommer opp på diagnose selv om det er problemskaperen. Takker for svar
FeTTy Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Hva sier folket da? Hva skal jeg prøve? Skifte lamda? Eller levere bilen inn til BMW-verksted og få di til å feilsøke?
FeTTy Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 Noen som vet om lamdasonden på 325 91 mod, og 320 92 mod går om hverandre? Vet om en som har en 325 delebil, så jeg kansje kunne fått lånt lamdaen fra..
FeTTy Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Hadde med bilen på skolen i dag. Læreren mente at det var katalysatoren som var defekt. Noen andre som har troen på at det kan være den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå