Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis som trenger har litt diverse låser på bilen sin. Så jeg lurer på om noen vet om en butikk/verksted i bergensområdet som kan kode de låsene til lik tenning og nøkkel?

Koster 1800 for nytt låssett, så det koster litt..

Skrevet

hvilken bil er det snakk om og hva mener du med å kode? har han helt nye nøkler med ny innmat eller er det kun skifta grunnmodul i bilen?

Beklager mange spørsmål men er litt relevant for hvordan det skal gjøres. Skifta selv grunnmodul på min e46 og fikk tilbud fra jæger med en himla høy pris. Jeg droppa det og fixa det selv på 2 min pr nøkkel etter å google det.

Inni en nøkkel er det 2 ting som må matche. Den ene er til startsperra. og den andre er til sentrallåsen.

Å programere opp mot en grunnmodul er grisesimpelt (sentrallåsdelen). Derrimot er det verre hvis det er helt nye nøkler til en bil. Da er det startsperredele som må stemme. Og det har ikke jeg snøring på i det hele tatt. :(

Karl Magnus

Skrevet

Kanskje litt lite info. Det er snakk om låsene til en gammel E30. Han har en nøkkel til å starte bilen, men låsene på dører og bagasjerom er annerledes. Så låsene i dører og bagasjerom ønskes lik som den til tenning.

Er dette noe du kan gjøre?

Skrevet

Har null peil på den bilen desverre. hadde det vært e36 eller e46 kunne jeg hjelpa med koding og diagnose og slikt. Men har lite (ingen) peiling på e30.

Er det bytting av innmat i dørlåsene det er snakk om eller?

link til eksplosjonsbilder til den dørlåsen. Der ser du det er et repkit. nr 27 Har ikke peil på om det funker å fikse de greiene der selv. ;)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=41&fg=40

Skrevet

Bytting av innmat eller kode de på nytt. vet ikke hva som må til.

Nytt låssett koster 1800 og så tenkte han kanskje kunne komme billigere unna :)

Skrevet

joda. Skal nok la seg gjøre det å komme billigere unna. Er ikke helt sikker på hva han er ute etter enda. Er det sentrallåsen som er fucka eller har han bytta dører? Har ingen aning hvordan man forandrer innmaten i låsene. Er nok ikke mange som styrer med det her inne.

HVIS det er låsene han vil forandre så ville jeg leta etter en mosabil og spurt om jeg fikk plukke av låsene. Absolutt billigst ihvertfall.

HVIS det er sentrallåsen så er det piece of cake.

Karl Magnus

Skrevet

Sentrallåsen fungerer, men da kun ved å trykke ned den innvendige låsen. Han har nøkkel til tenningen, men ikke til noen av de andre utvendige låsene. Tipper tenningen har vert byttet før og de andre nøklene er forsvunnet.

Men ebay ja, hvorfor tenkte jeg ikke på det. :) Det var jo en helt kurrant pris. Takk :)

Skrevet
Sentrallåsen fungerer, men da kun ved å trykke ned den innvendige låsen. Han har nøkkel til tenningen, men ikke til noen av de andre utvendige låsene. Tipper tenningen har vert byttet før og de andre nøklene er forsvunnet.

Men ebay ja, hvorfor tenkte jeg ikke på det. :) Det var jo en helt kurrant pris. Takk :)

Trikset er å gå inn på ebay.DE når jeg handler til bmw'er. Finnes det ikke der så er det sjeldne ting som jeg leter etter. ;)

Skrevet

Kanskje jeg formulerte meg feil, men det er skivene inni låsen det er snakk om. Får hjelp av en kar som skal prøve å bytte disse skivene for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...