Gå til innhold

ABS sensor skifte.....mer kødd etterpå


kabeldeigen
 Share

Anbefalte innlegg

Er dessverre lenge siden jeg begynte og miste interesse for og skru BMW, så jeg husker ikke om feilkoder på abs må slettes for og fungere igjen, men som vanlig så har jeg en viss aning liggende i bakhue. Hehe.. Tror det skal funke uten diagnose, men ta av batteriet mens du holder på, så kan det være at det også innvirker på hukommelsen til bilen såpass at det funker etterpå.

Uansett så er det en avlesing og sletting av koder som skal til for og få "renset" opp.

Fravær av cruisekontrollen kan også være at bryteren på bremse pedalen tuller. Prøv og dra pedalen til deg med beinet samtidig som du aktiverer cruise. Har funket for meg på flere biler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter du har byttet til en god sensor så er det ike nødvendig med å slett feilkoden.

Da abs modulen sjekker kretsene ved oppstart, finner den ut at alt er ok, så slåes abs/asc lys av.

Feil koden blir liggende i minnet.

mener jeg har lest en plass at den forvinner helt etter 20 feifrie oppstarter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, min var likedan i en periode rett før hver gang når bilen skjønte at sensoren begynte å tulle. Da var ABS rar, speedometeret hoppa litt hit og dit, forbruksmåler opp og ned. Men når bilen skjønner at den er defekt så slår den av ABS og gir deg feillampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...