Bjorni92 Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Hei, trenger litt hjelp.. Sinter clutchen på 330en til broren min må byttes, men trenger man sinter clutch eller kan man bytte til vanlig? Hvorfor bruker man sinter clutch istedet for vanlig forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Hvis du har sinter clutch på en 330 med kompressor så er det for at clutchen skal tåle det. Normale BMW clutchen tåler ikke 300hk+++++++ Du må ha en bedre clutch, men MÅ ikke ha sinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Hvilke andre alternativer er det da? Er ikke lenge siden clutchen ble bytta tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Har du orginal trykkplate? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Hva er egentlig problemet siden du sier den må byttes da? Clutcher skal holde i godt over 40,000 km såå om han ikke kjørere som bestemor og slurer hele veien (litt jobb på en sinter) såå ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Tipper problemet er at det er sinterlamell på org trykkplate..dog bare noe jeg trur. Ser for meg at det blir for lite trykk med den orginale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Du sier noe der.... Prøv å kjøp ny trykkplate Trådstarter... Steg 1 eller noe sånt.. Motorviagra og andre trimsider har dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Hmm, ok. Vet ikke, han sier at den liksom fyker opp på turtallet når han gasser på på 5 gir uten at bilen flytter seg noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 ja da slurer clutchen.... men hvis clutchen er bytta for ikke så lenge sia så ere trykkplata som ikke klarer holde igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Var visst clutchpumpa som var bytta for ikke så lenge sida Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 aha... da ere på tide med ny clutch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Ny sinterclutch da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Bruk organisk lamell sammen med en kraftigere trykkplate Koed.no -> velg e46 -> tuning -> clutch -> sachs race trykkplate og sachs organisk koblingsnav Det er ihvertfal ett alternativ. Brukes bilen til daglig ville ikke jeg personlig kjøpt sinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Er det bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Den blir brukt til daglig ja, er ikke akkuratt noen digg clutch å ta igang med. Hvertfall ikke i sentrum og sånt.. Men hvordan blir det med å ta i gang og sånt med organisk lamell da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå