Gå til innhold

e36 318 Starter kun når den er kald?!?

birken85
 Share

Anbefalte innlegg

har sett på bilen i dag.. er en m43 motor 318 og den har en sånn boks over manifolden (tenningssystemet) der alle plugg kablene går innpå og en kontakt.. det er ikke gnist på pluggene men denne boksen får 12v og jording.. og noen av stikkene ga ikke utslag på multimeter eller prøvelampe.. er det denne (boksen) som da kan vere problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alså det er ikke gnist på pluggene når motor er varm,kun når den er kald?!? Stopper den av seg sjøl når den blir driftsvarm også? Skjønner ikke helt ka du meiner.. Den "boksen" er coilene.

Den starte når den er kald og da går den evig helt til du slukker den... da nekter den og starte igjen... ja det høres helt mongo ut... og nei er ikke gnist på pluggene og er strøm inn til coilene men ikke ut på pluggene... starta bilen i dag og da hadde den stått i tre måneder.. går som en klokke helt til du stopper den... da er dewn DØD får bensin som den skal men null gnist.. men når den har stått over natta så alt er kaldt og kjølig igjen så går den helt fint til neste gang du slukker den... det kaller eg fucked up :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken årsmodell? Er vel ikke startsperre på denne antar eg.

Men du kan jo prøve å se om den starter ved å trille den igang,gjør den det er det nok bare spenningsfall som er problemet.

tror ikke det er startsperre.. er en 94 mod.. trille den i gang har nok vert prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,har vært borti en 405Mi16 engang som var helt lik,der var det spenningsfall som gjorde at når en dro på starteren når varm,fikk en ikkje gnist,og måtte trille igang. Viste seg å være feilkobla i sentralen.

Ville sjekket coilen(motstand og visuelt etter sprekker,kan utvide seg når varm),samt spenning inn til denne ved kald motor(når den starter lett) og sammenlignet desse verdiene ved varm(når den ikkje fyrer).

Sjekk også trigger.

Har ikkje koblingsskjema til denne,så kan ikkje sei kor du skal måle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt akkurat det samme problemet med min motor, m43. eg ringte jeger og spurte om de hadde vært borti dette før, det hadde de så de sa eg måtte bytte veiv sensoren. der viste det seg at de hadde helt rett. bilen startet på kald og varm motor etterpå ;) prøv det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt akkurat det samme problemet med min motor, m43. eg ringte jeger og spurte om de hadde vært borti dette før, det hadde de så de sa eg måtte bytte veiv sensoren. der viste det seg at de hadde helt rett. bilen startet på kald og varm motor etterpå ;) prøv det!

hadde den nå bare ikke vert byttet så eg kunne provd det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...