Gå til innhold

E39 Touring ///M-pakke. Selges :)

RoaldJ
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da er bilen levert inn for å fjerne to rust-flekker på bakskjermene under begge baklyktene.

etter at det ble montert uorginalt hengerfeste (tidligere eiger) så ble ikke bakfangeren justert skikkelig, og den gnagde oppi skjermene på hver side til det gnagde hull i lakken..

satser på de klarer å fikse det uten å lakke hele bakskjermene, har sett ganske bra resultater før fra det kaross-verkstedet hvor de bare har lakka deler av skjermene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på du har sitt den i kopervik idag, for bilen står i skåredalen hos Torgersen. :P

har ingen bilder av hvordan det så ut før, men skal prøve å ta noen bilder etterpå.. :)

edit.... nå såg jeg du skrev EN dag.. å ikke I dag :P joda, felgene er ikke av de dyreste å fineste, men det er nesten nye vinterdekk på dem..

men skal bruke 17" m-pakke felgene til vinterfelger neste vinter om pengene strekker til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke tatt bilde av rustflekkene (ville ikke ta bilde), men prøvde å lage i paint av hvor det var... det var på begge sidene på størrelse med en lillefinger.

grunnen til det var rust er pga det er montert uorginalt avtagbart h.feste, og dette ble ikke justert skikkelig slik at fangeren subba oppi skjermene..

har nå justert ned h.feste så langt det går og pusset litt av fangeren slik at den har klaring.

Rust.jpg

spurte om det var mulig å lakkere minst mulig for å spare på pengene :) sandblåste, sparkla og lakka kun det lille hjørnet og drog klarlakken litt rundt hjørnet.. så ble hele skjermen polert..

ser fahn meg ut som hele skjermen er lakka, mektig imponert. skal ta bilder av resultatet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

takk :) personlig ville aldri hatt 2 literen.. hvertfall ikke i en touring met automat.. men 2.2 literen er nok pittelitt for liten den også :?

med tanke på forbruk så kunne jeg heller tenkt meg 2.5 literen, men fant ingen med det utstyret jeg ville ha. og prisen på denne var ganske rett i forhold til utstyr også, så da ble det bare sånn :)

forbruket ligger på ca 1.3 ved bykjøring og ca 1 ved langkjøring på denne bilen, med en 2.5 liter ligger du kansje likt(elle lavere), men da med litt mer power :)

skal du ha e39 touring så vil eg nok anbefale 2.5, 2.8 eller en av 6`er dieslene :) ...men da er prisen en del høyere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. forbruk så blei jeg positivt overasket da jeg gikk fra e46 320 (2liter) coupe, og til E38 728iA (2,8l)

har målt blandet kjøring over ca 5000km på E38`n og enda mer på e46`n.. (e46`n er manuell forresten)

E46 320 Manuell = 0,98l mila på blanda kjøring

E38 728 Automat = 0,90l mila på blanda kjøring

Overaskende så er 728`n mer økonomisk enn tre`ern ;O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det... men 2 literen må "Stresse" litt mer i bakker for å holde bilen i bevegelse.. dermed blir det at gasspedalen holdes lengre inne enn det ville gjort på en med større motor.. (har jeg kommet frem til) hehe

fremdeles litt merklig siden 7`eren er mye tyngre enn 3`eren da :) menmen, sånn er det vell bare :)

er en nedtur og en opptur med større motor.. mer gøy og mindre forbruk, men høyere forsikting på stor motor.. og omvendt på liten motor :) (som regel da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da er det på tide med sommerdekk på vestlandet (håper jeg) så tok tjangsen å legge på de " nye" felgene..

Den er egentlig nyvasket, men ble skitten på vei hjem fra vaskehallen. Begynte å regne..

Men når alle har lagt om til sommerdekk og veiene har blitt støv-frie (en gang i mai tipper jeg) så skal også denne bilen under poleringsmaskinen og angripes med Meguras produkter ;)

Nyefelger.jpg

Nyefelger2.jpg

Nyefelger3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...