wracul Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 Er jeg dum i hodet eller ser dette ut som en super nice ghetto diy for ventilseter/ventilsliping? btw han bruker slipepasta. Jeg ville istedet brukt en liten justerbar drill.
Kure Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 Dette er vel en helt vanlig metode for å utføre dette.....
SweetBMW Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 Er ikke så altfor feil pris å få dette profft gjort om man spør litt pent på et sted som gjør dette. Toppen min kom på 7 ish laken. 12 nye ventiler og seter og alt anna. Pluss litt planing og port
Dirty Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 ville au brukt en drill, tar langtid med hendene, 24 x8
E36Cab1 Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 Er jeg dum i hodet eller ser dette ut som en super nice ghetto diy for ventilseter/ventilsliping? btw han bruker slipepasta. Jeg ville istedet brukt en liten justerbar drill. Mange som gjør dette,men eg liker det definitivt ikke! Greit nok viss du har kontrollmålt slakk i styringen og dette er innafor toleransen,samt at ventilsete og ventilstamme er 100% rett,men en kan lett få en usentrisk slipt sete/ventil. Og ettersom en bruker slipepasta vil du få et sete og tallerken som har ørsmå riper uten annleggsflate-kontakt,og dermed mindre varmeleding&tetting pga at avslipt masse ligger og "jobber" i pastaen. Har alltid slipt ventiler i maskin,og brukt håndholdt fres med lås i styringen når eg har overhalt topper,og testa med flyktig væske i etterkant,blir 100% resultat.
wracul Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2010 Er jeg dum i hodet eller ser dette ut som en super nice ghetto diy for ventilseter/ventilsliping? btw han bruker slipepasta. Jeg ville istedet brukt en liten justerbar drill. Mange som gjør dette,men eg liker det definitivt ikke! Greit nok viss du har kontrollmålt slakk i styringen og dette er innafor toleransen,samt at ventilsete og ventilstamme er 100% rett,men en kan lett få en usentrisk slipt sete/ventil. Og ettersom en bruker slipepasta vil du få et sete og tallerken som har ørsmå riper uten annleggsflate-kontakt,og dermed mindre varmeleding&tetting pga at avslipt masse ligger og "jobber" i pastaen. Har alltid slipt ventiler i maskin,og brukt håndholdt fres med lås i styringen når eg har overhalt topper,og testa med flyktig væske i etterkant,blir 100% resultat. Er vel en grunn til at jeg skrev ghettostyle. Sier jo ikke at dette er en proff måte å gjøre det på...hehe. det ser vel de fleste? MEN.. det er mange her inne som har biler til verdier som ligger under det en god toppjobb koster.
E36Cab1 Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 Ventilslipemaskin er det mange ulike motorverksteder som har,og setefreser ligger og slenger på bilverksteder(lite brukt idag). Dette får du sikkert lånt om du spør,koster deg noen hundrelapper totalt om du er heldig.
Bmw328Cab Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 Går fint det på biler som ikke er i toppklassen for å si det slik Men jeg ville ihvertfall brukt "serdi maskinen" til en kamerat skulle jeg gjort det på cabben min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå