Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte og kakke et hull i bunnpannen på bilen min en e34 520, ca 5x5cm. Jeg var ikke klar over at jeg kakket hull, og kjørte til bilen stoppte og var tom for olje, ca. 10 min. Har jeg skjært motoren helt??

Er det samme bunpanne på mb50b20 for 3-serie og 5-serie?

Skrevet

Hvis du kjørte til motoren stoppet av seg selv har du skjært den og den er bare å hive...

Er ikke samme bunnpanne på 3er og 5er.

Se på dette som en gyllen mulighet til å oppgradere til større maskin! :wink:

Skrevet

Fryktet det var så gale ja, har nesten en komplett motor, mangler bare coiler og noen følere. Men de kan jeg vel ta fra den skjærte motoren?

Skrevet
Fryktet det var så gale ja, har nesten en komplett motor, mangler bare coiler og noen følere. Men de kan jeg vel ta fra den skjærte motoren?

Hvis det er samme type motor er det ikke noe problem. Coiler og følere skal jo ikke ha olje, som du sikkert vet, derfor er de like gode.

Fikk du ikke opp oljelampa?

Skrevet

Hvis du ikke kjørte lenge med ventiltikking og ikke for høyt turtall er det store sannsynligheter for at den han ha overlevd. Kjørte du derimot 10 min etter at den dumpa all olja så er den nok historie derimot. Skjedde det samme med meg når toppakinga røk og all olja forsvant. Begynte å tikke noe voldsomt, så kjørte resten på veldig lavt turtall de siste hundre meterne hjem, gikk fint det.

Skrevet

Hehe.. Like morsomt vær gang man tar livet av en stakkars gammel motor:P

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...