pettah Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Jeg klarte og kakke et hull i bunnpannen på bilen min en e34 520, ca 5x5cm. Jeg var ikke klar over at jeg kakket hull, og kjørte til bilen stoppte og var tom for olje, ca. 10 min. Har jeg skjært motoren helt?? Er det samme bunpanne på mb50b20 for 3-serie og 5-serie?
Lars89 Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Hvis du kjørte til motoren stoppet av seg selv har du skjært den og den er bare å hive... Er ikke samme bunnpanne på 3er og 5er. Se på dette som en gyllen mulighet til å oppgradere til større maskin!
winchester Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Den er lei, på tide med oppgradering til 325 eller 328 da. Kjører du motoren tom for olje er det nok ikke håp for den, uten olje har du null smøring - resten forstår du vel selv.
pettah Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 Fryktet det var så gale ja, har nesten en komplett motor, mangler bare coiler og noen følere. Men de kan jeg vel ta fra den skjærte motoren?
Bjrnar89 Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Fryktet det var så gale ja, har nesten en komplett motor, mangler bare coiler og noen følere. Men de kan jeg vel ta fra den skjærte motoren? Hvis det er samme type motor er det ikke noe problem. Coiler og følere skal jo ikke ha olje, som du sikkert vet, derfor er de like gode. Fikk du ikke opp oljelampa?
pettah Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 Jo men av andre grunner kunne jeg ikke stoppe
Brian Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Hvis du ikke kjørte lenge med ventiltikking og ikke for høyt turtall er det store sannsynligheter for at den han ha overlevd. Kjørte du derimot 10 min etter at den dumpa all olja så er den nok historie derimot. Skjedde det samme med meg når toppakinga røk og all olja forsvant. Begynte å tikke noe voldsomt, så kjørte resten på veldig lavt turtall de siste hundre meterne hjem, gikk fint det.
AronG Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Som reklamen på statoil-stasjonene der du ser bilde av ein spiker i ein blyant-kvesser - "følelsen av en motor uten olje"
Gjest Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Hehe.. Like morsomt vær gang man tar livet av en stakkars gammel motor:P
takaasen Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Gret når det sprenges en motor så lenge det ikke er en BMW
pettah Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2010 Bilen ble solgt i dag, den ble kjørt på bilhenger. Selv om motoren ble kjørt til det var tomt for olje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå