Gå til innhold

Turbo på bruksbil, holdbarheten på m20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å montere turbo på min m20b25 motor. Dette blir da bruksbilen min så lurer

på hvordan holdbarheten med turbo er på disse motorene.

Vet det er mange ting som har påvirkning på hvor lenge motoren varer,

men hadde satt pris på noen innspill fra noen med erfaring evt. hvilket oppsett folk har hatt og om motoren har holdt.

Ryker toppakning og får man lett rådebank f.eks.?

Tenker å kjøpe en turbo som kan yte rundt 300HK.

Kommer sikkert til å kjøre på rundt 0.5 bar og ikke grisekjøring.

Kommer ikke til å gjøre noe med innmaten i motoren.

Bør jeg montere Wastegate?

Mvh stefan

Skrevet

Går fint med turbo på bruksbil, men mye kan skje med gamle modifiserte biler.

Ja, selvfølgelig må du ha wastegate. hvordan ellers skal du få ladet 0.5 bar?

Skrevet

Det du kan göra för att komma billigt och enkelt undan är att använda originalstyrsystem och köra med ett Turbochip anpassat för din setup. Det går då att köra med original inmat och ladda uppåt 1 bar utan några problem eftersom det är backad tändning i Turbochipet.

Om du kör utan att ändra på chipet/styrsystemet så kan du ladda runt 0,3-0,4 innan det börjar spika och är risk för att topplockspackningen går.

Eftersom du har originalstyrsystem kvar så kommer det fungera bra som bruksbil eftersom alla originalfunktioner finns kvar också.

Det går bra skicka mig PM för mer info och pris på dessa Turbochip.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet

hehe etter erfraing så er 0,5 fint en liten stunn så vil du ha mer og mer og det blir mer og mer grise kjøring=) men for alldel all er sikkert ikke som meg=) men tenker du på exstern wastgate eller?? vis det er det du gjør så er ikke det nødvedigt med mindre du skal hente mer lade trykke en 0,5-0,7 som er det folk mener er holbart (Overtid) på orginal innmat..

Skrevet

Har lite erfaring med turbo generelt, (1) så er faktisk usikker på hvordan man stiller trykket!?

Ja, var ekstern wastegate jeg tenkte på.

Planen var å kjøpe trimchip ja :) Kan komme tilbake til det når jeg har kjøpt turbo.

2. Er det nødvendig med bensinregulator? Hvilke fordeler er det med bensinregulator?

3. Hvordan vet jeg hvilket trykk turboen er stilt inn på?

4. På wg er det jo en inngang og en utgang, hvor kobler jeg utgangen?

5. Noen som vet hvor komplett eksosrør selges 2,5" / 3" fra downpipe og bakover.

6. Har også lest at oljereturen kan være under oljenivå så lenge det er bra helling langs hele slangen, stemmer dette?

7. Hvor plassers LMM? Like før innsug som vanlig?

Takk for svar.

Mvh stefan

Skrevet

man må ha regulator ja, skal du ha orginalt styresystem bør man kansje velge en proggresiv.

en intern wg som er og foretrekke for ditt opsett kan man justere på wastegate staget/skruen

jeg har vakum på den øverste og fra komressorhuset via boost controller på uttaket på siden.

Eksos må lages fra scratch, med mindre du kjøper ett av de kitta på ebay som du får kjøpt eksos til.

Oljereturen kan være under nivået ja, om den har stor nok dim, og nok fall.

Lmm bør plasseres på sugesiden

Skrevet

det er intern wg på bildet, og det er staget man stiler trykket med.

får nok ikke plass til blåse vifte, så må nok ha sugevifte

cossworth turboen i settet du linket til har nok inter wg

Skrevet

Ok, men er det nødvendig å kjøpe el. vifte?

Hvordan kan jeg vite hvor mye trykket er stilt på turboen da? Ved hjelp av boost controller som du nevnte tidligere?

Takk for hjelpen så lang:)

Skrevet

Turbo på en original M20 motor er vel aldri holdbart..? En vil alltid lade litt til, og selvfølgelig så blir det litt dekksparking, ellers er vel vitsen borte..

Skrevet
Turbo på en original M20 motor er vel aldri holdbart..? En vil alltid lade litt til, og selvfølgelig så blir det litt dekksparking, ellers er vel vitsen borte..

jo det er holdbart.. men seff er det støre kjangse for havari men kjenner mangen som har kjørt med 0,6-0,7 bar tykk i mangen år nå di holder nå enda.. :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei :)

Eg fant eit passande kit for deg på ebay, med eksos og heile sullamitten :)

Mange er negative til ebay kit men eg har ikkje hatt dei erfaringane, grenrør har ein tendens til å sprikke men er berre å lage til ei støtte fra motorfestet for.eks :)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E30- ... ccessories

Utenom det kan du jo sende ein mail til ksr@salg.as , der får man altid god hjelp og service :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...