Gå til innhold

Oppgradert fra MKIII til MKIV på min e46 Navi. GÅR TREGT..

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en liten oppgradering av softwaren på min 16:9 DVD Navi fra MKIII til MKIV,

og satt inn en ny DVD fra med oppdatert kart over Skandinavia.. Funka helt fint, bortsett fra at den er jævelig treg til å komme igang.. Står "vennligst vent" på skjermen i ett par min før menyen kommer opp.

Er det helt vanlig? Skyldes det oppgraderingen eller kartet?

Takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø. Du har softwareoppgradert fra MKIII til MKIV som er DVD-basert? :) må vel ha bytta den fysiske uniten også her. ;)

Er dvden brent eller? Brent DVD fungerte fint hos meg, men har hørt andre klage på treghet. Og at det kan utgjøre forskjell etter DVD-type og skrivehastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at det er DVDen som er dårlig på noen måte. Du kan prøve å lytte på navien for å øre hvor mye den leser på plata. Min bruker kanskje 10-15 sekunder på å vise bilde på skjermen, om jeg låser opp og er så rask som mulig til å åpne førerdøra. Når jeg bruker navien til navigasjon:) så er alt sammen øyeblikkelig. Ingen treghet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et eller annet sted at de nyere SW til MKIV takler dårlig dual layer plater som er brent ut.

Min spiller leser ikke lengre de gamle platene jeg brukte før jeg kjørte SW update.

Få tak i ny orginal DVD, eventuelt fjern spåk og lignende på imaget, slik at den passer vanlig DVD og brenn den ut med lav hastighet på en kvalitetsplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MKIV og har brent ut en DL plate, funker som f... det!

Samme her (på gamlebilen), med siste FW og. Tror jeg brant med Alcohol 120% eller Nero, på laveste tilgjengelige hastighet, og Verbatim DL DVD selvfølgelig...

Jeg brente ut DVD med windows sin egen image burner på høyeste hastighet på no-name plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

jeg har en venn som ønsker å opdatere sin navi i en e46 2002 touring, ifølge han så sier han at han skulle til Rygge en stund tilbake plutselig så ser han at navi viser at han kjører på gressen.

kan noen hjelpe litt her, hvilken navi cd burde han oppgradere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...