mjo101 Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Go dagen godtfolk ! Har fått en følelse om at bmwen ikke kommer til å ha noen front og noen fine bulker på bakskjermene hvis den brukes i vinter.. vil heller ikke utsette den for salt og faenskap siden den er så og si rustfri... Så da er spørsmålet mitt: Noen som har,vet om eller har noe å linke til som jeg kan bruke som vinterbil i vinter? Bilen må være eugodkjent samt starte å gå, og helst ikke være utenfor hordaland/rogaland. Kan gjerne være 2 seter... hadde vert litt artig med noe "alla" pajero,hillux osv.. Budsjettet er på 5 000 kr da det er en bil som kommer til å bli krasjet og herjet med og gidder derfor ikke å legge noe sinsyke summer i det.. Takker på forhånd for hjelpen!
goty Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 8-10 da får du noe kjørbart. Tittet etter bimmer til 5-12 i 1 mnd før det dukket noe opp.
bmwkizn Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 En ting er sikkert. Du får IHVERTFALL ikke noe Pajero,,Hilux etc til den prisen som er eu godkjent med skilt.
e30 tic Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 4x4 kan du glemme, med mindre du finner en 406 4x4 med feil her ifra til månen. Finn noe gammalt volvo ræl eller ford. masse rare bakhjulstrekte dritt biler man normalt ikke tenker over for rundt 10000
Alec Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Ford, Sierra, Scorpio, Granada osv... Alle disse gamle Fordene er ennå å få kjøpt i kjørbar stand til rundt 5000.-
Erlend E30 Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 toyota corolla fra 80 til 90 tallet "en evighetsmaskin" men pass på rust ! og er eu godkjent så går det nok bra
Mexos Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Jeg har ihvertfall aldri solgt en eu-ok bil til 5000kr.
wicky124 Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 om du vil ha e36 uten bakrute så ligger det en her på forumet...
NBCustom Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 du må nok doble prisen din.. kjøp deg en e30 da vel? genial vinterbil.. det gjør liksom ingenting om man skulle vrake, også er det rwd som er lett i rumpa, ergo en dau 316 holder i massevis.. Kjørte 324 forrige vinter, det var absolutt moro det.. selv om jeg ikke mestra helt at de er så lette i rumpa.. var vandt til 945kg trykk på bakakselen fra før, blei litt overgang kand us i
mjo101 Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2010 Ser nå at jeg må doble prisen.. har fått tilbud av en kollega som har en pajero fra 80 tallet, eu til jan, er hevet litt med noen svære "knaske" dekk.. skal få den for 6000 litt som må byttes men virker kanskje som et bra kjøp ?
Superbeetle Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 Nja...Pajero er aldri noe godt kjøp! Iallefall ikke til 6000kr.. Tunge, treige, ruster for et godt ord og lekker som oftest olje fra motor, gir, 4wd og differ.. Utover dette så tåler de vel en støyt.. Reservedeler må ofte kjøpes orginalt, og er forholdsvis kostbare.. Den "beste" vinterbilen i mine øyne er noe tilsvarende min 93 Renault clio. Denne kostet 5000kr ifjor, har en "sprek" 1.4motor på 80+hk, el-vinduer, setevarme, servo samt at den ser forholdsvis grei ut..pluss at den ikke har kostet noe annet enn bensin og litt nye bremsedeler bak. Man får mye mer for pengene ved å kjøpe noe slikt foran en bil som en gang i tiden har vært ganske dyr.. Men... det er jo en mann-med hatt bil... eller egentlig konen til mannen med hatt sin bil.
NBCustom Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 Nja...Pajero er aldri noe godt kjøp! Iallefall ikke til 6000kr..Tunge, treige, ruster for et godt ord og lekker som oftest olje fra motor, gir, 4wd og differ.. Utover dette så tåler de vel en støyt.. Reservedeler må ofte kjøpes orginalt, og er forholdsvis kostbare.. Den "beste" vinterbilen i mine øyne er noe tilsvarende min 93 Renault clio. Denne kostet 5000kr ifjor, har en "sprek" 1.4motor på 80+hk, el-vinduer, setevarme, servo samt at den ser forholdsvis grei ut..pluss at den ikke har kostet noe annet enn bensin og litt nye bremsedeler bak. Man får mye mer for pengene ved å kjøpe noe slikt foran en bil som en gang i tiden har vært ganske dyr.. Men... det er jo en mann-med hatt bil... eller egentlig konen til mannen med hatt sin bil. dummeste jeg har hørt til dags dato..gratulerer, ingen kan anbefale en person en clio, da har man misforstått totalt... du har jo ikke den fjerneste peiling på hva du prater om.. først og fremst, en pajero 2,5tdi går overraskende bra tross kun 95hk... nok til at jeg sladda med firehjulstrekken inne i høgserien på 4 gir i hvertfall driftsikre og tøffe biler, spesielt i kort versjon, med terrenghjul og seipa dekk..bilene er ikke tunge, de veier underkant av 1500kg, men det er vel tungt hvis man er vant til noe triste mopedbiler med fwd og null i motorvolum og liknende. 2.3td holder en stund den også, men toppen er noe svakere enn på 2.5tdi.
mjo101 Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2010 Dette er en kortversjon, motor vet jeg egentlig ikke.. er en del rust.. Er en god del rust på kanalene og noe på rammen som må sveises ..
Dirty Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 har en 316 e36 sedan eu ok til sommeren egang 6000.- gratis omreg. er klar for vinteren med sveistsperre og ekstralys
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå