lucifer666 Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Hallo folkens, trenger litt "eksperthjelp" til en nybegynner på forumet..Jeg har nesten bestemt meg for en 2008 mod 320D Touring. Leste noen tester, der den får strålende kritikker..Men så ser jeg at testene gjelder den de kaller "Face lift", den jeg har sett meg ut er FØR facelift...jeg har skjønt det slik at den med facelift har noen motorendringer? Er det såpass store motorendringer at jeg istedet bør gå for den nye? den kom jo strålende ut på drivsstoff-forbruk, er det andre vesentlige endringer? ser ut som at softwaren er annerledes på navigasjonen på den....Jeg ser det er 2010 mod tilsalgs for ca samme pris, men med et noe lavere utstyrsnivå ( skjult hengerfeste, skinninteriør, webasto )..Hva vil dere anbefale, to år nyere med mindre utstyr, eller omvendt? PS et siste spørsmål, ser den nye er oppgitt med 163 hester mens den eldste er oppgitt til 177..har det med før og etter facelift? Takker for svar/hjelp..
E.H.D Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Hei. Det er flere forskjellige motorversjoner på 320d e9x. 05 - 07 modellene hadde 163hk / 340Nm, og i Norge ble denne levert i en nedtrimmet LE versjon med 150hk/340Nm. 08 mod fikk 177hk/350Nm, og nå ble "norgesutgaven" 163hk/350Nm. Faceliften kom på 09 modellen, men fikk ikke ny motor, 184hk/380Nm, før i 03/2010, og "norgesutgaven" er nå 163hk/380Nm. Så her er det viktig å sjekke nøye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå