Gå til innhold

M50b25 turbo prosjekt-Oppdatert 22.03

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takker for gode tilbakemeldinger :D

Blir gromt detta Christer. Skal bli moro å se (kansje sitte på en tur å ;) ) deg å banen 2011, med nok power :D

Det må vi få til neste år uten at motor raser eller annet tull..hehe

• 3 months later...
Skrevet (endret)

Mista plutselig arbeidslysta gitt, men har tatt seg oppi igjen de siste uken nå :D
Endelig ferdig med å sveise grenrør. Nå skal bare begge flensene planes også få på noe bandasje så er det klart til bruk :D
Nå veit jeg ikke helt hva jeg skal begynne på, mangler litt deler for å få begynt på diverse ting...time vil show. Hadde tenkt til å starte på å bygge om til fuelcell, men usikker åssen jeg skal gjøre det nå som det er max 20L tank i drifting etter NBF regler 2011. Etter min mening helt tullete, en motor med rundt 500gamp og E85 drar fort unna noen liter.
Noen som veit om noen innsug som passer M50 annet enn fra s50 hvor man kan bruke dyseneholderne og runners for å enklere lage ett innsug? Eller noen som har s50 spjelrekka tilsalgs?

CIMG1512_zpssmsmnzjk.jpg

CIMG1513_zpsbmdrg8ji.jpg

Endret av CF.
Skrevet
Rått!:) Motivasjon til å begynne på Ford Fiesta prosjektet med m50b20 motor og bakhjulstrekk!;)

Takk. Fiesta med bakhjulstrekk er ikke noe man ser så ofte :)

ganske rått

"følge med her"

Takker, forhåpentligvis blir det litt flere oppdatering uten flere mnd mellom hver gang..hehe

Skrevet

Hehe!:P nei det har jeg aldri sett før så skal bli spennende!:P har en takrulla 316 som jeg tenkte å bruke som delebil, skjære ut traversj fester og demper tårn osv.. så man får oppi hjulstillingene. Da har man motor fester osv framme, så har man alt man trenger bake.. så er det "bare" å sveise 316 diffen, kappe å sveise mellom akselen.

har også en m50b25 motor som bare ligger i veien som skal puttes i!:P Blir nåkk vanvittig mye jobb.. men skal vell gå til slutt!:P

• 1 month later...
Skrevet (endret)

ja da har det skjedd litt i det siste, jeg har fått tak i spjelrekka fra s50 og fått lagd en adapter som er nesta fast, mangler å TIG sveise hele. Også kappet oljefilter huset for å få plass, så da blir filtere utenfor i stedet. Ikke helt ferdig med den pga mangel på AN weld bungs. Så har fått resten av delene til innsuget pluss litt diverse til eksos :D

CIMG1522_zps5xxjucqs.jpg

CIMG1531_zps7il7vijm.jpg

CIMG1541_zps3lznzvlb.jpg

CIMG1542_zpssu0mxs0u.jpg

CIMG1550_zpsaasopsk5.jpg

CIMG1532_zpsb8u51wuz.jpg

CIMG1529_zpsi3p6jwvy.jpg

CIMG1530_zpshdqlawtm.jpg

CIMG1547_zpsobfkxgtn.jpg

Endret av CF.
Skrevet
godt og se det skjer ting :D og det ser bra ut også :)

Jo takk, skjer endel om dagen, akkurat handla diverse hurtigkoblinger for luft. Siden jeg mangler og ikke får tak i orginal vakum rail til s50 spjella så må jeg lage noe selv :)

Skrevet

fått bekreftet at du har gjort rett angående registeret ditt med 2 innsugs kammer?:P vurderer å sette på dobble innsugskammer selv så hadde vert litt greit å vist om d var rett!:P

• 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...