Gå til innhold

E36 M3 turbo selges


Iver
 Share

Anbefalte innlegg

Vurdere å selge bilen hvis det finnes noen som vil ha seg ett prosjekt/rep objekt:

Har gått litt lei hele bilen og i Mai kjøpte jeg meg ny bil.

Litt info:

* 2 stk S50B30 motorer følger med

* 2 girkasser ZF 5 trinns. Ene kassen defekt synk ringer (Delekasse) Andre kassen 168000km.

2 stk sinter lamell 4 puch, Sachs 618 trykkplate. Lettet M20 svinghjul, m20 starter. På sugemotoren står det orig s50 clutch (Slurer ved kraftig akselerasjon)

* 1 stk sugemotor 95mod S50B30 gått ca 168000km. Meget sprek motor! Oljelekkasje i bakkant, tettering veiv eller bunnpannepakning. Komplett bunn sett følger med motoren. Chippet motor. Ikke papirer på denne da selger var en uærlig fan og ikke sendte med momspapirer som avtalt.

* 1 stk S50B30 Turbo motor. Mappet orig hjerne. 0,9bar ladetrykk har jeg kjørt på denne.

Det meste av historikk står i tråden men nevner noen ting som er spesielt viktig å få frem:

* Blokk må byttes- Veivlagerbukk bakerst på blokka er skjeiv.

* Bør skiftes stempel (Står JE stempel i nå, har vært varmt og utsatt for tenningsbank når ladetrykket steg til værs på ACR, da en nippel på WG løsnet)

* Nylig montert sammen og varmkjørt. Testkjørt. Oljelekkasje i forkant av motoren på grenrørsiden. Litt for lite Vakum, ikke klart å lokalisert hvor det trekkes falskluft. Ikke liv i pumper, eller lambda måler inne i bilen. Kom på en av mine testrunder. Mistenker jordingsfeil, men har ikke feilsøkt så mye på dette. Begge pumper går med ekstern strøm under feilsøking.

* Råder er fra Sten Parner Motor (SPM)

* Modifisert original innsug. 3" stuss ut.

* MLS pakning i original tykkelse

* TIAL Wastegate m/screamerpipe

* Catchtank for olje

* NUKE performance vakum stasjon

* Toppen er noe påkostet med planing, og har satt i 284gr kammer. Vanos står også på.

* GT35BB Turbo. A/R 70, eksos mener jeg var 0,96 hus. Skal klare 650hk

* Toppmontert turbo på egenprodusert grenrør.

* Earls 19 rader oljekjøler, slanger, adaptere, og koblinger.

* 465cc dyser

* Bosch 044 pumpe i tillegg til originalpumpe. Står i serie.

* AEM bredbåndslambda

* Bilen er opprinnelig en E36 coupe 91mod. 320 som er komplett ombygget til M3, men ikke godkjent.

* M3 understell. Må byttes klosser bak, samt slitasjevarslere rundt om. Tannstang lekker, samt kanalen på venstre side fikk seg en god smell i ei utforkjøring forrige vinter. M3 fangere. Vader interiør. Breyton Magic 9x19 felger. 235/35/19 foran, 245/35/19 bak (Subber i humper) Felgene er endel kantskadd/urund. Dekkene er bra.

Vanskelig å pris sette noe sånt, men om jeg ikke får solgt dette komplett så kommer det å bli lagt ut i deler, og da regner jeg med at det skal være deler for minst 100000kr.

viewtopic.php?f=11&t=23369

Folkens, dere får sende meg noen bud på PM

MVH Iver

Skal få tatt noen oppdaterte bilder snart, men her er litt byggbilder og litt av hva som finnes av deler.

picture010fr8.jpg

picture012kk8.jpg

picture007ql0.jpg

m3turbo058.jpg

im000534oo5.jpg

im000537ra8.jpg

m3turbo027ir0.jpg

m3turbo030ki2.jpg

m3turbo048.jpg

im000609wx0.jpg

m3turbo022xt2.jpg

m3turbo007jc0.jpg

img0235la9.jpg

img0174qc6.jpg

img0050dw3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...