E-39 Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Hei. Ønsker å kjøpe M50B25 innsug.Det passer vel på en M52B20 og gir økt effekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Platepratar Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Jeg har et liggende, men jeg er ikke sikker på om det passer rett på uten noen modifikasjon. Effektøkningen er jeg heller ikke sikker på, men kanalene i b25 innsuget er en del større. Burde være noen her på forumet som vet hva som må til for å få det til å passe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwm535i Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 er en del å bygge om . Du tjener noen hk men det er mest effekt på en 2.8 liter men du mister noe av bunndraget men får mer på toppregisteret. Er nok ikke merkbart engang det du vil tjene. Chip eksos og åpentluftfilter vil du nok merke mye mere + at du ikke mister bunndraget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Viste Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Et tips for mer effekt for deg kan være å få tak i innsugsspjeldet fra M52 2.5 eller 2.8 literen. Og eventuelt luftmengdemåleren. Da får du mye mer luft inn i motoren pga større diameter. Selve kanalene i innsuget er likt på 2, 2.5 og 2.8 literen. Da trenger du ikke å bygge om noe. M50B25 innsuget har ingenting for seg med din motor. Eirik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evenol Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Jeg har innsugsspjeldet fra M52B28, som Eirik Viste nevner over her. Ta kontakt på PM om det er interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E-39 Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 Takker og bukker for ærlige svar Jeg har chippet/optimalisert den,og skal sette inn et pipercross element filter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts