SSM Skrevet Oktober 19, 2010 Share Skrevet Oktober 19, 2010 Må bytte ut K-Sport understellet med noe som er TÜV godkjent og ikke minst bra. Har tenkt mest på KW Variant 2 "inox-line". Men ser jo FK og H&R som et alternativ. Noen som har noe positivt/negativt å komme med? Snakker da selfølgelig også i den pris klassen som desse ligger på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 19, 2010 Share Skrevet Oktober 19, 2010 Tja. Jeg har kjørt med H&R og KW V2 inox på min. H&R'ene døde etter 2 år, da løsnet demperen fra fjærbeinet på en måte. De var også litt for myke etter min smak, men burde være fine for aktiv kjøring på vei. Vanskelig å sammenligne mot KW-settet som står på nå. Det føles mye stivere ettersom demperne står veldig stivt. Fungerer fint på flate baner, men er egentlig bare tull å kjøre rundt slik. Det er fortsatt ikke stivt nok for skikkelig banebruk, men alt for stivt og stumpete for veien. Hva skal det brukes på? Ren gatebil? Gatebil som blir brukt på bane? Banebil som blir brukt på vei? Ren banebil? For de to første ville jeg nok gått for KW V1 eller tilsvarende, og for de to siste KW competition eller værre, men da ryker tüv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Oktober 19, 2010 Share Skrevet Oktober 19, 2010 eg har hatt kw på ein golf før og har FK på bmw en nå (kun for det er tuv) FK virke simpelt å eg e heller ikkje fornøyd med det. Hadde aldri vurdert det nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2010 Det skal brukes på M3en som hovedsakelig er en gatebil/feriebil som også er glad i å bli pisket aktivt og hardt på bane. Etter det som du sier Nisse så høres KW V2 ut som et riktig valg for meg. Jeg liker at bilen er stiv og kjennes tight. Det er neppe verre enn K-Sport som er noe så inn i hamperæva stivt selv når jeg kjører på soft innstilling. Competition snakker vi en helt annen prisklasse enn jeg har tenkt. Grunnen til at det må være TÜV er for at bilen skal godkjennes hos BT til neste år med senk, felg, brems og motor. Bruker KW egne innsatser eller er det Koni som produserer de? Er også interessert i å få stående fjærben bak, men det må eventuelt bli etter TÜV godkjenninga av bilen. Man skal visst få noe redusert camber om man har det.... Det får man ihvertfall på Sierra Cosworth. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Oktober 19, 2010 Share Skrevet Oktober 19, 2010 eg har hatt kw på ein golf før og har FK på bmw en nå (kun for det er tuv)FK virke simpelt å eg e heller ikkje fornøyd med det. Hadde aldri vurdert det nytt. Hm, har ikke hørt så mye negativt om FK Köningsport sitt coiloversett jeg, kan du forklare hva som er negativt? Lurer på å kjøpe det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Oktober 19, 2010 Share Skrevet Oktober 19, 2010 mine kw hadde gule koni, usikker på ka di har idag. Eg har det rimeligste fk settet til e30, demperene "lyser" det billig dritt av, syns ikke noe om kjøre egenskapene med dette settet montert. Mye bedre med senkefjærer og bilstein sprint feks køningsport har eg ingen erfaring med camberen fikser ikke seg selv på en e30 med coilovers bak, da må det lages justering uansett. med coilovers bak sku eg vertfall ha bygd nye tårn bak også, er jo maks 2mm gods i der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Det skal brukes på M3en som hovedsakelig er en gatebil/feriebil som også er glad i å bli pisket aktivt og hardt på bane. Etter det som du sier Nisse så høres KW V2 ut som et riktig valg for meg. Jeg liker at bilen er stiv og kjennes tight. Det er ikke noe dårlig valg. Vær obs på at du trolig må til med spacere for å gå klar foran. Man skal visst få noe redusert camber om man har det.... Det får man ihvertfall på Sierra Cosworth. Hvis det kun er redusert camber du vil ha, så kan jo det ordnes med litt sveising. Planen er å få gjort det på bilen min i løpet av vinteren - dog fordi jeg vil ha spissingsjustering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Spacere for å gå klar med felgen tenker du? Skal ha på E36M3 bremsene, så skal jo ut 13mm uansett. Felgen går klar muttrene på K-Sport settet hvertfall. Skal ikke tro at KW mutter bygger noe mer. Jeg såg at Millway selger et nytt sett med "DTM" camber/toe justering bak som skal sveises inn. Snuser litt på å gå for et slikt sett, men da må det nok vente til bilen har vert hos TÜV og Biltilsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Interessant, men det koster 4 ganger mer enn det "vanlige" kitet. Hva er fordelen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Er vel mer "racing", så er det vel større kjangs for at det holder den satte possisjonen. Har hørt at den andre patenten har en tendens til å forskyve seg etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Har du link til dette settet? Foringer er mer lalla ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2010 http://www.millway.se/bilmodell/bmw/e30 ... -5-z3.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2011 Har lest meg fram til at KW V2 er litt slappt i fisken, og at H&R kan leveres med Nürburgring oppsett... Er litt usikker på hva jeg skal velge nå. Noen som har noe inputs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå