Kvasi Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Har akkurat kjøpt en -89 E30 som skulle hatt seg en intercooler, men det er alt for kaldt til at jeg har lyst til å demontere fronten for å måle. Så, noen har gjort det allerede og husker målene på en jeg får plass til uten å sage i stykker bilen? Og i samme farta, har shortshift fra en 318 compact liggende. Passer den på e30en montro? K Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 700x250x50 er vel maks det som går uten kutting i karroseriet. Shortshiften fra E36'en skal passe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halbakken Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 700x250x50 er vel maks det som går uten kutting i karroseriet. Shortshiften fra E36'en skal passe. Hvordan blir det da med oljekjøler og radiator med el vifte? Trangt som noe annet rart...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Sett folk flytter oljekjøleren over intercooleren, radiatoren blir vel på baksiden av alt det der. Elektrisk vifte? Usikker du. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kvasi Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 Det er med intercooleren "over" fangeren og foran radiatoren ja? Just kjøpt bilen og det er så lenge siden jeg har skrudd E30 at jeg husker ikke helt hvordan det ser ut bak der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Det blir noe ala dette, bare at du slipper å kappe ut for å få plass til den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kvasi Posted October 22, 2010 Author Share Posted October 22, 2010 Åkei, takk takk Du har tydeligvis erfaring, får jeg annet trøbbel det er greit å være obs på underveis? Vil tro at feks sprederne kan komme i konflikt med bend til/fra kjøleren, og evt andre ting neddi der jeg ikke har tenkt på enda. Kjipt med overraskelser når man står ute i snøvær og skrur.. K Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Sprederne og luftekanalene til bremsene passer fortsatt 100%. Bare gjør skikkelig arbeid, og ikke slurv med festingen av intercooler/oljekjøler, og sørg for at ting faktisk passer før du fester det. Legg opp en bane til rørene først, slik at du klarer å forutse hvordan det blir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts