Gå til innhold

Hvilket bakdekk for best fremkommelighet i vinter?


Eksos
 Share

Anbefalte innlegg

Har veldig god erfaring med nokian sine dekk. Både som pigg og piggfritt. I de senere år har jeg gått over til å bruke piggfritt å fungerer vel så bra som piggdekk siden de fleste veier er saltet. Å da kan veigrepet være betraktelig mindre med piggdekk, men en ting er sikkert når det gjelder vinterdekk eller dekk generellt er at dekk er ferskvare. Uansett hvilket merke man velger så er de dekkene som er over 2 år helt ubrukelige etter min mening. Når du kjøper nye dekk så skjekk produksjonsdato ! Selv skal jeg bruke Nokian WR G2 i år med dim 225/40-18. Så det kan bli spennende med så brede vinterdekk. Men uansett folkens kjør med vett i vinter. Ser allerede hvor mange som ligger slengt i grøftene rundt om !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å da kan veigrepet være betraktelig mindre med piggdekk

Sannhet med modifikasjoner?

Det er en kjent sak at piggfrie dekk er mye mykere i gummien enn piggdekk, ettersom de ikke har piggene til å hjelpe seg. Og det er også en kjent sak at hardere gummi er bedre på asfalt, f.eks. kontinentale vinterdekk er bedre enn nordiske.

Du kan jo se her at de beste dekkene på våt asfalt er piggdekk over hele fjøla:

http://www.naf.no/no/Forbrukertester/De ... rr-asfalt/

Jeg vil ha piggfritt og prioriterte egenskaper på asfalt ettersom det er der jeg kjører mest, så jeg valgte Michelin-dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...