Bjorni92 Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Har de siste dagene merket at det oser ut blå røyk fra eksosen når jeg kjører på 1-2 og 3. gir!! Den fjusker/lugger liksom også begynner det og ryke helt til jeg girer. Ligger igjen skikkelig røyksky bak meg :S Kjørecomp viser at oljeskift må gjøres om 1500 km, kan det være derfor? At olja er dårlig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z1 Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Kan hende turboen er slut kjørd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorni92 Posted October 22, 2010 Author Share Posted October 22, 2010 Bilen har gått 173k nå så det kan nok være mulig Er det dyrt for ny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 høres skummelt ut som turbo ja.. ville vært meget forsiktig med å kjøre, er du uheldig begynner den å gå på olja og motoren er ferdig. ny turbo rett under 10k for koed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 9400 på Koed. Ville ikke kjørt noe mer før du har funnet ut av det. Er turboen defekt er veien kort til motorras. Katalysator og eksos er heller ikke glad i olje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorni92 Posted October 22, 2010 Author Share Posted October 22, 2010 Faen også da Er avhengig av bil hver dag, kjører 120 km hver dag :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
gh320d Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Korleis fungerer et motor rass? Har nettopp byttet turbo på min 320d etter at den begynte og ryke kraftig. Men når vi skulle starte røyk den fortsatt og motoren ruste seg opp og reagerte ikkje på teningen. Men motoren går rundt men vil ikkje starte? Noen forslag til ka som er problemet ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 problemet er akkurat det som vi prøver å advare folk mot. Motoren din har begynt å gå på olja som ligger igjen i intercooler og rør. Da kan mye rart skje. hvor lenge gikk den på olja? alt mulig rart kan skje. bøyde råder er ikke ukjent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z1 Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Når turboen er syk så fyller den intercooleren med olje og når motoren suger inn olja så går motoren på over rus til olja eller motoren er slut kjørt. Ta av slangen fra intercooler når turboen er bytta før oppstart ,for og vere sikker så ta ut gløde plugger og dra på starteren så olja kommer ut av motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegarde Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Vært byttet veivhusventilasjon noen gang? Hadde samme type problem med min 2003 e39 520d. Sleit også med blårøyk på min spesielt når jeg hadde bilen å gå på tomgang en stund å satte i gang å kjøre til jeg kom opp i en viss fart dvs,1-2-3gir så forsvant blårøyken. Skal også sies at det var ekstremt mye blårøyk på min. Min hadde også tendenser til å fuske hvis jeg ga på. Så fikk byttet veivhusventilasjon å problemet var borte etter en liten kjøretur. Turboen ble byttet på min på 340.000km å jeg kjøpte bilen når den var gått 346.000km å på ca.350.000km så ble jeg plaget med blårøyken siden forrige eier ikke visste at man skulle bytte veivhusventilasjonsfilteret ofte, så burde jo å vare litt lengere på din bil å. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorni92 Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 Hmm, er aldri bytta veivhusvent tror jeg... Det ryker noe ekstremt hvis jeg lar den være på 2. gir ei stund og har jevn gass, hvis jeg gasser på blir røyken delvis borte. Skal ha den inn på sjekk på mandag, hastesak Jævlig kjipt, jobber som lærling og tjener ikke mer enn 9k i mnd og er avhengig av bil for å komme meg på jobb Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegarde Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Hmm, er aldri bytta veivhusvent tror jeg... Det ryker noe ekstremt hvis jeg lar den være på 2. gir ei stund og har jevn gass, hvis jeg gasser på blir røyken delvis borte. Skal ha den inn på sjekk på mandag, hastesak Jævlig kjipt, jobber som lærling og tjener ikke mer enn 9k i mnd og er avhengig av bil for å komme meg på jobb Nei da begynner det vel å bli på tide å bytte da Problemet løste seg iallefall for bilen min, å hadde akkurat like symptoner som din har. Men ville ikke brukt bilen din til problemet er funnet. Kan bli dyrt hvis det viser seg å være turboen, å den fyller intercooler med olje å dermed er ikke et motorhavari usannsynlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorni92 Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 - Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegarde Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Hvis det bare er veivhusventilasjonsfilteret så blir det jo ikke dyrt under 1000lappen. Hvordan olje bruker du på motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorni92 Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 Veit ikke, aldri bytta olje jeg. Skal bytte nå straks. Håper det ikke er turboen Tror det er utført dårlige servicer på bilen før jeg kjøpte den :S Er attpåtil eid av Killi på lillehammer :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now