Yoneck Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Hei. Mamma har en 1998 316i compact E36 som toppen eller toppakningen etter alt å dømme er røket på. Bilen er kjørt rundt 170-180.000 km. Det begynte vinteren for et par år siden, da varmeapparatet sluttet å fungere. Den gangen ble det bare fylt på mer vann uten at noen spurte hvor det var blitt av det som var der. En stund etter måtte radiatoren byttes. Nå i sommer har den kokt et par-tre ganger, men stadig bare fylt på mer vann og kjørt videre Et verksted byttet for litt siden vannpumpen, men det hjalp ikke. Nå ryker det hvitt når den kjører. Jeg har byttet topp på en 1992 mercedes 300 TD Turbo jeg har, og brodern har byttet på en E30 316 (1,8-liter forgasser) han hadde, så vi er ikke helt fremmede for å skru litt. Er det noe spesielt å være obs på med denne compacten? Noen spesielle svakheter? Noe spesielt verktøy som trengs? Regner med toppen må slipes siden den har kokt noen ganger? Er det vanlig at selve toppen går?
Evenol Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Toppen må planslipes og trykktestes før den settes inn igjen. Det anbefales på det sterkeste, slik at du slipper noe ekstra tull senere.
Yoneck Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 Toppen må planslipes og trykktestes før den settes inn igjen. Det anbefales på det sterkeste, slik at du slipper noe ekstra tull senere. Det er nok en god sjanse for det, ja. Siden den har kokt flere ganger antar jeg toppen er like rett som Jan Thomas og blomsterfinn til sammen. På den annen side så koster jo plansliping og trykktesting såpass mye at det er fristende å ta sjansen, og heller bytte på nytt hvis det ikke blir bra. Noe spesielt å være obs på før man går i gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå