Gå til innhold

En nye BMW joina familien

Steffen..
 Share

Anbefalte innlegg

I går (22,10) tok jeg og min far turen ned til kristiansand for å se på/hente ny bil til meg :D.

Vi dro nedover ved et tiden og ankom Kristiandsand kl 4. Vi skulle da møte selger ved 5 tiden så vi hadde relativt god tid :P . Vi trilla en runde i Kristiandsand for å få tiden til å gå før vi endelig kunne ta turen til der han bodde.

Der ble vi møt av en kjempe ålreit type og da selvførgelig bilen :o. Og jeg var rett å slett målløs. Bilen var knall tøff! Fargen var råtøff og bilen så alt i alt kjempe sporty ut. Så vi betalte, skrev under på kontrakten og rettet nesen hjemmover igjen. Jeg prøvd å kjøre på så lavt bensin forbruk som mulig for å teste dette også. Med 4-5 pådrag, 1 stopp og 8 rundkjøringer endte bensin forbruket å 0.65. Noe som er veldig overraskende!

Bilen er da altså:

Bil: BMW 323Ci E46

Km stand: 176066

Effekt: 170 gamp

Farge: Rød

Interiør: Svart stoff med el seter og svart blanke lister

Felger: Vinter M6 17" felger

Ekstra utstyr: El seter med memory, cd veksler, multifunksjons ratt, cruise control mulig det er mer men det er dette jeg har fått med meg så langt.

Bilder :)

Har kun bilder fra annonse enda men det får holde for nå :P

l0xuje38lcw39qjs93dx.jpg

kcuy7zmrxiucbxrhina0.jpg

80t1qlgr5blx0k3iybll.jpg

et4079gbsirx8kqznycd.jpg

ts26glnjf3zhmjanc8z9.jpg

Men så fikk jeg en kjempe kjip overraskelse i går :( Plutselig så slet bilen noe sinsykt på tomgang. Og den gikk ikke på tomgang i det hele tatt. Går veldig lavt og stopper uansett.

Det er ikke hver gang men ofte. Og da jeg kjørte en bakke hjem gikk den heller ikke som den skulle. Testet litt i bakken så jeg la den i tredje og la gassen helt i bånn og det som skjedde var at det virka ikke som om bilen klarte yte maks. Bensin forbruk måleren gikk ikke i bunn. Var fortsatt noen 4-5 milimeter igjen. Samme i fjerde gir :( . Så håper noe kan hjelpe meg på hva det er. Er ikke så veldig flink med å skru bil, men har skrudd endel på den gammle Audien min :P.

Takker for svar og håper dere liker bilen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye skilt og senk her tror jeg du er i mål :)

Ja det blir fort vekk det. Har skiltholdere så må ha di nye.

Har en del planer for bilen som jeg ikke har lagt ut enda. Og senk er en av dem :D

Må bare finne ut av hvorfor de lugger først :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin bil :)

Ang problemet med at den ikke vil dra skikkelig, så bør du få tatt en diagnosetest.

Det er nok feil på enten kamakselsensor eller veivsensor, ikke så lett å vite hvem av dem, men garantert en av de som tuller. Det er veldig vanlig å få feil på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang problemet med at den ikke vil dra skikkelig, så bør du få tatt en diagnosetest.

Det er nok feil på enten kamakselsensor eller veivsensor, ikke så lett å vite hvem av dem, men garantert en av de som tuller. Det er veldig vanlig å få feil på disse.

Har hatt det på en av bilene mine, dro til BMW og de tok diagnose, skiftet sensoer og bilen ble gulle god. Og det beste var jo at det knapt kostet peng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! :D

Da blir det vell en tur til Bilia i morgen. Ganske slitsomt å kjøre slik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tøff E46! Rødt er ganske kledelig på de bilene syns jeg :wink:

Problemet du opplever er nok veiv og/eller kamsensor som nevnt tidligere her. Hadde samme problem på min.

Det finner du fort ut på diagnose. Sitter 2 kamsensorer og en veivsensor, vanskelig å gjette seg til hvilken sensor det gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...