Jump to content

Montering av topp, M54 B 25, register timing.


SweetBMW
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg sitter og tenker litt over dette nå som jeg sitter på jobb og bilen er langt unna.. Mister søvn av slikt.

Skal montere topp og slikt på bilen når jeg kommer hjem, og da står jeg med følgenge problem:

Jeg har fått toppen satt slik at sylinder 1 er i TDC og ventilene er stengt for fyring.

Så har jeg satt stemplene slik at sylinder 1 er i TDC , sett fra merke på veiva mot merke på blokka.

1000kronersspørsmålet: Hvilket stempel skal komme på TDC etter det sylinder 1 har fyrt? er det sylinder 2 eller 3?

Tennings rekkefølgen er 1 5 3 6 2 4 så jeg ville antatt at det er sylinder 5 som skal tenne etter sylinder 1, dvs at stempel 2 og 5 skal være på topp etter at sylinder 1 er på vei ned? Eller?

Help :)

Link to comment
Share on other sites

disse spesial verktøyene som det står er NØDVENDIGE bekymrer meg litt.

Jeg har stilt mitt uten disse spesial verktøyene. Og snurra motorn rundt 5-6 ganger etter alt montert, ingenting skaller i toppen. Men hva vil skje når jeg tråkker gassen i bånn og vanos vrir kammen? vil det skalle da?

Tror nestne jeg skal sette den inn på bmw bare for å få det gjort ordentlig det der.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...