SweetBMW Skrevet Oktober 24, 2010 Share Skrevet Oktober 24, 2010 Hei. Jeg sitter og tenker litt over dette nå som jeg sitter på jobb og bilen er langt unna.. Mister søvn av slikt. Skal montere topp og slikt på bilen når jeg kommer hjem, og da står jeg med følgenge problem: Jeg har fått toppen satt slik at sylinder 1 er i TDC og ventilene er stengt for fyring. Så har jeg satt stemplene slik at sylinder 1 er i TDC , sett fra merke på veiva mot merke på blokka. 1000kronersspørsmålet: Hvilket stempel skal komme på TDC etter det sylinder 1 har fyrt? er det sylinder 2 eller 3? Tennings rekkefølgen er 1 5 3 6 2 4 så jeg ville antatt at det er sylinder 5 som skal tenne etter sylinder 1, dvs at stempel 2 og 5 skal være på topp etter at sylinder 1 er på vei ned? Eller? Help Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsr-Racing Skrevet Oktober 24, 2010 Share Skrevet Oktober 24, 2010 mener å huske det er det ja.. men skal sjekke autodata på jobb i mårra og poste alle rekkefølger og monterings manual vist du trenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Hadde vært flott om du hadde giddi det Det hadde hjulpet utrolig! er så kjipt og måtte av emd ting igjen om noe går gærent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsr-Racing Skrevet Oktober 31, 2010 Share Skrevet Oktober 31, 2010 hvar verre en eg trodde og få ut info fra autodata er kansje eg som ikke er stor nok racer på dataen og men skal vere alt du trenger der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2010 disse spesial verktøyene som det står er NØDVENDIGE bekymrer meg litt. Jeg har stilt mitt uten disse spesial verktøyene. Og snurra motorn rundt 5-6 ganger etter alt montert, ingenting skaller i toppen. Men hva vil skje når jeg tråkker gassen i bånn og vanos vrir kammen? vil det skalle da? Tror nestne jeg skal sette den inn på bmw bare for å få det gjort ordentlig det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå