Gå til innhold

Montering av topp, M54 B 25, register timing.


SweetBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter og tenker litt over dette nå som jeg sitter på jobb og bilen er langt unna.. Mister søvn av slikt.

Skal montere topp og slikt på bilen når jeg kommer hjem, og da står jeg med følgenge problem:

Jeg har fått toppen satt slik at sylinder 1 er i TDC og ventilene er stengt for fyring.

Så har jeg satt stemplene slik at sylinder 1 er i TDC , sett fra merke på veiva mot merke på blokka.

1000kronersspørsmålet: Hvilket stempel skal komme på TDC etter det sylinder 1 har fyrt? er det sylinder 2 eller 3?

Tennings rekkefølgen er 1 5 3 6 2 4 så jeg ville antatt at det er sylinder 5 som skal tenne etter sylinder 1, dvs at stempel 2 og 5 skal være på topp etter at sylinder 1 er på vei ned? Eller?

Help :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse spesial verktøyene som det står er NØDVENDIGE bekymrer meg litt.

Jeg har stilt mitt uten disse spesial verktøyene. Og snurra motorn rundt 5-6 ganger etter alt montert, ingenting skaller i toppen. Men hva vil skje når jeg tråkker gassen i bånn og vanos vrir kammen? vil det skalle da?

Tror nestne jeg skal sette den inn på bmw bare for å få det gjort ordentlig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...