Svampebob Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 Satt nettopp på vinterfelgene, og det rista som bare faen når jeg kjører rett fram, men når jeg svingte var det ingen risting, men kjente på bremsene og de var glo varm etter bare 3-4km. Noen som vet hva problemet kan være? For lange bolter eller noe? EDIT: Er første gang jeg kjører med de felgene.
todleif Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 Kva slags felger og bolter har du? Gjelder det alle 4 hjulene?
Svampebob Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 Har noen BBS felger og vanlige hjulbolter, er i ratte det rister.
baremats91 Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 felgene dine trenger en avbalansering, tror ikke boltene dine er for lange, da hadde du ikke fått rikka bilen din en cm det med at bremsene er varme er jo vanlig, alle bremser blir varme etter kjøring, og tror ikke at for lange bolter eller vibrasjoner i hjul har skyld i det
Svampebob Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 oki, men er det skadelig å kjøre langt med ubalanserte dekk? Er et stykke til nærmeste verksted som avbalanserer dekk her.
Virtual Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 Du må også passe på at felgene ligger plant mot annleggsflaten på bremseskivene. Ta en fin stålbørste og litt smergelpapir så pusser du godt rent på baksiden av felgen ( annleggsflaten mot skiven og sentreringen ). Gjør også skikkelig ren annleggsflatene på bremseskivene. Spray på litt kobberstoff etterpå.
Gjest Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 har du senterringer, om det trengs? Sentreringsringer er ofte problemet ved dekkbytte. Bare å sjekke om felgen passer rett på navet eller om det er "slarke"!
Svampebob Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2010 har sentreringsringer på, har fått time til avbalansering på onsdag, de kunne ikke ta den inn før det
Svampebob Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Har hentet bilen fra verkstedet nå, var ingen unormal risting nå, så da var det bare balansering av felgene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå