Gå til innhold

Tzunami's e39 *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er det rett før jeg røsket av meg håret i raseri og irritasjon, opprettern bare utsetter og utsetter, sier at den er så godt som ferdig, men klarer ikke å få den ferdig... "ringer deg i morgen" er noe som går igjen og igjen hver telefonsamtale... Blir gal!!

Hadde jeg vært deg, ville jeg hentet bilen og delene og bare dratt, hvordan kan han forvente at du skal betale for noe slikt? :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vel hørt ordtaket den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!

men jeg er ikke sikker lenger jeg altså :/ prøver igjen i morgen, og mååå ha den igjen da for å klargjøre den til lakk i helgen

dvs. flytte støtbjelkene over i m-fangerne i hovedsak, skal ta av lister, ta ut håndtak osv når jeg er på lakkverkstedet på fredag, også tar lakkern pussejobben osv, overlater det til de som kan det ;)

men om noen har en god forklaring på hvordan jeg får av håndtakene(utvendig), får av bakfangern, og får ut bjelkene av gamlefangerne så spytt ut! vil være så klar som mulig, så RESTEN kan gå så smertefritt som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, når man ikke får bilen tilbake så får man underholde seg og holde gnisten oppe med å bruke penger på ting til bilen, så bestilte meg nettopp litt snacks :D

Og for de som lurer, ja, henting av bilen ble igjen utsatt, denne gangen til mandag, så da blir det ikke noe lakk denne helgen :/

kommer sterkere tilbake til uka håper jeg :twisted:

ekbhb3iu79bayqhigejs.jpg

0uucalefw239smzvobv8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakfanger: åpne kofferlokket, fjern 4-5 klips som sitter fester plastdekselet til bakplata.. du må jokke litt med de lukene som sitter foran batteriet for å få fjerna dekselet.. bak der sitter det 3 muttere på hver side.. det er 17 eller 16mm.. løsne dem og så er det bare å dra fangeren av.. på sidene sitter fangeren sklidd på et feste.. de sitter festet med 2 skjermskruer.. hvis fangeren er helt "stuck" må du må dra hånda mellom inneskjermen og fangeren for å løsne selve festene.. men det skal ikke være nødvendig..

eneste jeg har hørt om når det gjelder å kode om rundt batteri er hvis man skal sette inn et uorg batteri i en e60, da må hele dritten programeres om pga den regulatoren som sitter på batteriene.. egentlig en smart greie fra bmw, batteriene får mye mer korrekt lading med den teknologien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det bayern ;)

I morgen er dagen, til tross for at den egentlig skulle hentes i dag men igjen ble utsatt. Sa til opprettern på telefon i dag tidlig at jeg MÅ ha bilen hjem i morgen, fordi jeg er opptatt hele onsdag, og trenger torsdagen for å gjøre alt klart til lakkering på fredagen.

"jaja, ringer deg når jeg er ferdig" fikk jeg til svar, men bilen blir hentet i morgen 99% sikkert, for jeg orker ikke å mase mer for å høre at "den er klar i morgen"

Så da kommer det nok en fin update i morgen! og krysser fingrene for at den er ferdig, for en gangs skyld! :)

(noe sier meg at den står der like skeiv som for 2 uker siden da men :/ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var dagen her, bilen er henta JIPPI!!! :D :D

Det så meget bra ut! 6 lapper ble det totalt, og til tross for mye venting, masing, telefoner og irritasjon så er jeg fornøyd med sluttresultatet!

Da jeg ringte opprettern i dag tidlig tror jeg jeg datt av stolen da han sa den var klar iløpet av dagen!

Men jeg fikk tak i verkstedsskilter, kompis som kunne kjøre meg opp, alt var klart ;)

Med noe forsinkelser så hentet vi bilen ca halv 8 i kveld, men da jeg satt i nøkkelen døde bilen med en gang, hjertet begynte å slå og jeg tenkte at nå har hele shiten gått til helvete! men det var heldigvis bare en sprekk i gummirøret mellom innsuget og lmm, så bilen trakk falsk luft, med noen runder gaffateip var bilen kjørbar! :D

Bilen var jo stripset sammen i front, så stålbjelke, shockere og alt annet enn frontplata kasta vi inni bagasjerommet og baksetet :P

Vel hjemme i garasjen var jeg så ivrig med å begynne å skru, så jeg "glemte" kino med dama, så har noe å stri med der gitt :P

men HEY! bimmern er hjemme :D

Så noen bilder av opprettinga, har kommet et stykke på vei mot en hel bil igjen, men ferden fortsetter på torsdag, så da kommer flere bilder!

Helhetsbilde

Web%20Albums%20App%20Upload%20-%2008.02.11%2023%3A50%3A18.jpg

Høyre rammevange ovenifra

Web%20Albums%20App%20Upload%20-%2008.02.11%2023%3A50%3A11.jpg

Høyre rammevange forfra

Web%20Albums%20App%20Upload%20-%2008.02.11%2023%3A50%3A23.jpg

Venstre rammevange forfra, denne var også skeiv ja

Web%20Albums%20App%20Upload%20-%2008.02.11%2023%3A50%3A28.jpg

Ja, bildene er tatt med iphone, og er dårlige, beklager! skal ta med speilrefleksen i garasjen på torsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser virkelig bra ut, alt ordner seg for snille gutter.

Så snill kompis du har som kjører deg til og fra over alt og hjelper deg med å hente bilen og greier. Dette må være en ekte kjernekar. (ikke at jeg vet hva kjernekar er men det høres bra ut) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser virkelig bra ut, alt ordner seg for snille gutter.

Så snill kompis du har som kjører deg til og fra over alt og hjelper deg med å hente bilen og greier. Dette må være en ekte kjernekar. (ikke at jeg vet hva kjernekar er men det høres bra ut) :)

Haha, han høres ut som en kjernekar jah.. Men har hørt han kjører heeelt feil bil desverre.. Selvom han har en E30 stående.. :P

Edit:

Ang. felgene.. Bildene som ble Photoshop'a gir heeelt feil inntrykk, men jeg ville valgt de øverste felgene, de passet best synes jeg :) Men, personlig så kler E39 feite kant felger! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk fizn! ;)

Ja Simen, du har opparbeidet deg litt goodwill den siste tiden kan man si:p Må nok gjøre opp for det utover;) hvis du klarer å sette fra deg ævdien da? :P

Muztang: ja og nei vil nå jeg si, e30'n er nå i min besettelse, og ser ut som den blir det en stund:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...