Gå til innhold

Tzunami's e39 *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har sett lenge på ny bil, og fristelsen for ny 5'er var stor, og etter mangfoldige timer på finn og autodb falt valget for en E39.

e39 er veldig fine biler, og litt dryss fra tryllestaven gjør noe ///Mmmagisk med utseende, til tross for at "alle" har m5-fangere..

Derfor tenkte jeg at jeg måtte gjøre noe som ikke alle har, og en bil kun i svart(endte med hellakkering i anthrazit) og carbon utvendig tror jeg kan bli veldig pent!

Jeg er storfornøyd med bilen sålangt, en pen sedan fra 1997.

Men jeg skal bli mer fornøyd, og som alle andre har jeg også en liste med planer som skal gjøre denne bilen unik og "best" ;)

Mine planer for bilen:

Hellakkere bilen

///M fangere

///M speil

///M lister

///M spoilerlist

///M ratt

///M interiør

///M Pedaler (alu)

Carbon Hamann frontleppe

Carbonnyrer

Carbonemblemer

Carbonpanser

Carbonbakluke

Carbondiffusor

Faceliftlykter front

Faceliftlykter bak

Soting

19" felger GS Hyper Track

Supersport coilovers

Dynavin e39-spiller

2x10" sub i formstøpt kasse

Sorte velour gulvmatter

Motorbytte (s62)

Grønn = gjort

Rød =ikke gjort

Panser/bakluke skal lakkeres i anthrazit såklart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bilder viser så har jeg det forferdelige bussrattet folk prater om, men ønsket er jo såklart et annet mer sportslig ratt, gjerne 3-eiket som dette

image_20428_big.jpg

eller

image_29515_big.jpg

Men det står at det er viktig at jeg har slikt ratt fra før av for å kunne bytte til slikt et, er det pga rattnavet?

evt om det er mulig å bytte rattnav eller noe?

Frister litt med m5-rattet til schmiedmann også, når jeg tenker meg om!

image_20770_big.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg får lagt ut bilde av bilen sånn den står nå, uten skilter og uten front, blir hellakkering og oppretting til nyttår!!

En tanke streifet meg om å bredde/valse hjulbuene noe, ikke mye men bar for å få den litt breere enn normalt!

noen som har gjort dette? kom gjerne med bilder! evt forklaring på hvordan man kan bygge ut originalskjermene uten altfor store kirurgiske inngrep ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke alternativer da?

Kjøp en brukt skruekompressor en eller annen plass, feks Eaton er originalmonterte på en del biler og fins i fleng på nett. Kos deg med å konstruere egne løsninger og kjøre rundt med et unikt oppsett etterpå.

"billig" og gir mye glede.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er noen bilder av hvordan bilen står per dags dato, sørgelig syn, men sånn går det da..

IMG_0294.JPG

Nye m5-fangere ligger klare!

IMG_0295.JPG

IMG_0298.JPG

Et bilde like etter ulykken, politiet i bakgrunnen og greier!

Morsomme i det er jo at politiet mente jeg hadde oppmerksomhetsfelger (15" lakka hvite) og at jeg hadde blålys i frontruta (regnsensor)

IMG_0194.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med oppretter/lakkerer nettopp men han hadde mye å gjøre denne uka, så han skulle heller få tatt en tur og sett på kjærra i neste uke;) penger har jeg heller ikke flust av, så blir nok ikke noe oppretting før etter nyttår.

Men motoren skal iallefall ut iløpet av vinteren, så skulle han nok få til å sveise nye vanger;) klør i fingrene etter å begynne å skru nå, men det skjer vel ikke før etter eksamen:/ så om en måneds tid braker det løs!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...