Gå til innhold

Bakluke (glassruten) åpner seg når jeg starter bilen (E61)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 525 D touring 2007 modell. i dag begynte den å tulle seg litt, hver gang jeg starter bilen spretter glassruten ut av lås, og jeg må gå ut og lukke den manuelt. (får meldingen BOOTLID OPEN).

Etter at den er lukket, får jeg ikke åpnet den igjen (som om den er låst). dette skjer bare rett etter at jeg starter bilen ( ikke når jeg låser, låser opp, eller setter på tenningen).

Litt kjedeli å må ut av bilen og lukke glassruten hver gang man har startet motoren.

Så en tilsvarede feil på en X5 E53, der var det visst en bryter som tullet seg.men er dette noe man bør sjekke selv, eller la BMW fikse det?

Skrevet

ringer BMW i morra, var ikke sånn bryter sto omtalt i det andre innlegget med samme problem. bilen er jo kjøpt ny i norge hos bmw, så får høre hva de sier :) når jeg var ute i sted, åpnet den seg rett etter start av motoren ( 5 sekunder etterpå), og da fikk jeg ikke lukket den før jeg kom på jobben. nåer den som beskrevet i første innlegg igjen.. litt surt men.... :shock:

Skrevet

Samme problemet hadde vi på vår E61. Hver gang jeg starta den, spratt en opp. Jeg satt da bilen i P, gikk ut og smalt den igjen, satt meg inn og skulle kjøre avgårde, da den spratt opp IGJEN.

Fortsatte sånn LANG tid fremover. Så begynte Active Steering å tulle. Da sendte vi den inn til BMW, og nå er den fikset.

Vi hadde da garanti på vår. Er visst et problem på E61 at glassruta tuller..

Skrevet
Du har vel 3 år på Norsk solgte biler +2 år til som forbrukerkjøpsloven gir deg ved så kalt reklamasjonsrett i tillegg.

BMW har IKKE 3 års garanti på norsk solgte biler, det er kun 2 år, men fri kilometer.

Man har derimot, slik som du sier, 5 år med reklamasjonsrett. Men det innebærer ikke at alt sammen blir fikset gratis.

Skrevet

adam var tydeligvis bare en svipptur i paradis, får nå tuller den seg igjen... hver eneste gang jeg starter..

fikk ikke time før 11 november, så de neste 14 dagene får jeg vel sette meg i bilen, starte....banne....så gå ut og lukke glassdøren...banne litt mere, så sette meg inn i bilen igjen... og smile :) utrolig god bil å kjøre da :)

Skrevet

Høres ut som identisk problem jeg hadde med min 2006 E61. Glassruten åpnet seg hele tiden, så kom plutslig en periode der den oppførte seg normalt.

Løsningen var å bytte microbryter for bakluken. Jeg byttet den i mars og ikke hatt problem siden. Når jeg snakket med BMW sa de at det var mange E61 som hadde dette problemet. Om det dekkes av BMW sin garanti eller normal reklamasjon vet jeg ikke. Min er import og har utvidet garanti fra Norsk Bilgaranti/Fragus og de dekket dette.

Kostnaden er uansett ikke stor, ca 1200,- for bryter og arbeid ink mva hos BMW.

• 3 months later...
  • 1 year later...
Skrevet

Hadde samme styret i går, bakluken spratt opp og klikkmekanismen gikk amok baki der.

Trykket inn glassruteknappen en hel masse ganger, så forsvant problemet. Den luka er ikke så mye i bruk, kan anta at switchen inni der hang seg fast rundt "lukk opp" posisjon og sendte signal til å åpne. Og litt moving fikset det.

• 3 weeks later...
Skrevet

... Det fungerte bare litt, pån igjen neste dag med hopp og sprett og tjo og hei.

Åpnet dekselet til bryteren og registrerte endel fuktighet der.... Marin servicespray (6-66) ser ut til å ha fikset problemet :)

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem på min E61. 08 modell. Skjer bare sproradisk. Starter bilen, setter den i D eller R og glassruten spretter opp. I går måtte jeg ut 7-8 ganger før den endelig var igjen.

Bilen er Nordisk, dvs import fra Sverige noen mnd etter den var ny i 08. Reklamasjon som er 5 år, gjelder det også bilen som ikke var levert i norge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...